הרמטכ"ל: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים, ההישג יישמר לאורך זמן"

בתום סיור שערך בצפון רצועת עזה, רא"ל הלוי אמר: "קרובים להשלמת פירוק גדודי הטרור בצפון הרצועה, נגיע גם להנהגת חמאס". עוד הוא הבטיח: "לא נאפשר חזרה למציאות הביטחונית שלפני שבעה באוקטובר". בניגוד לבכירי הדרג המדיני, הרמטכ"ל קיבל פעם נוספת אחריות לאירועי שבת השחורה והתחייב: "נספק תשובות לאחר תחקיר מעמיק"

זמן צפייה: 07:45

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום (שלישי) ביקור בצפון רצועת עזה, בסיומו נשא הצהרה ואמר: "התרשמתי מקרוב מהאופן בו הכוחות נלחמים, פועלים ומשיגים את היעדים שהגדרנו להם. צה"ל קרוב להשלמת פירוק גדודי חמאס בצפון הרצועה". בנוסף, עדכן: "המלחמה תמשך עוד חודשים רבים, ואנחנו נפעל בשיטות שונות כך שההישג יישמר לאורך זמן".

"בשטח הבנוי והצפוף הזה, בו מחבלים לבושים כאזרחים, לא ניתן לומר כי הרגנו את כולם אבל נמשיך לפגוע בהם ולרדוף אותם", אמר רב-אלוף הלוי בנוגע למלחמה הקשה ברצועה, והוסיף: "אנחנו מרכזים מאמץ בדרום הרצועה – חאן יונס, מחנות המרכז והלאה. ונמשיך גם לשמר וגם להעמיק את ההישג בצפון הרצועה".

"אנחנו לא נאפשר חזרה למציאות הביטחונית שלפני שבעה באוקטובר, ולא נאפשר שאירוע כזה יחזור על עצמו", הבטיח הרמטכ"ל. עוד אמר בנוגע להמשך המלחמה: " אין פתרונות קסם, אין קיצורי דרך בפירוק יסודי של ארגון טרור, אלא לחימה עיקשת ונחושה. ואנחנו מאוד מאוד נחושים".

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"נגיע גם להנהגת חמאס", המשיך הלוי, "בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים. בזכות הרוח, בזכות המקצועיות אנחנו נגיע. אנחנו לומדים ומשנים את צורת הלחימה כל הזמן, מתאימים לכל אזור בלחימה את שיטת הלחימה, לשטח, לאויב ולכוחות שלנו". בהתייחסות לביקורת העולה בנוגע למעטפת שניתנת ללוחמי המילואים בחזית, הוסיף: "נדאג לטפל בהם, באנשי המילואים, ולהוקיר את עשייתם ואת תמיכת משפחותיהם, משפחות שהן שותפות מלאות למאמץ הלחימה הזה".

בדבריו התייחס הרמטכ"ל למאמצים הנעשים להחזרת החטופים והבטיח פעם נוספת: "נעשה הכל להחזיר החטופות והחטופים הביתה". בהתייחסות לחללי המלחמה אמר: "במלחמה הזו אנחנו נלחמים מלחמה צודקת מאין כמוה, וכמו במלחמה – יש לה מחיר כבד וכואב. מטובי בנינו ובנותינו נפלו בקרב על ביטחון המדינה. נבטיח שנפילתם לא הייתה לשווא".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בפורום המטה הכללי
הרמטכ"ל הרצי הלוי בפורום המטה הכללי | צילום: דובר צה"ל

"לצד הלחימה בחמאס, כוחות צה"ל ממשיכים לעשות לילות כימים לסיכול ומיגור הטרור ביהודה ושומרון, ועושים זאת בהצלחה רבה", הוסיף רא"ל הלוי בנוגע למתיחות הביטחונית בשטחי הרשות הפלסטינית. בנוסף, הוא התייחס לתקיפות שסופג מפקד פיקוד המרכז מכיוונם של פעילי ימין קיצוני: "את אותם הלוחמים מוביל מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס בכישרון רב, תוך שהוא ממש מקדיש את חייו לביטחון התושבים. כל רדיפה או הכפשה שלו, היא חמורה, ויש לגנות אותה באופן ברור ומכל כיוון".

בניגוד לבכירי הדרג המדיני, הרמטכ"ל לקח אחריות פעם נוספת על אירועי שבת השחורה ואמר: "הימים הרבים שעברו מאז השבעה באוקטובר, מעלים שאלות קשות רבות – על כולן אנחנו מחויבים לספק, ונספק תשובות לאחר תחקיר מעמיק. לא נדלג על אף שאלה ועל אף לקח. נתחקר באופן נוקב ומעמיק בהזדמנות הראשונה שתתאפשר, ונפרסם את הממצאים לציבור בשקיפות הראויה".