"עד הניצחון": הרמטכ"ל טס מעל עזה ושוחח עם מח"ט גולני בקשר

במהלך טיסתו בשמי הרצועה, רא"ל הלוי שוחח עם מפקד חטיבת גולני שנמצא עם חייליו על הקרקע: "תמסור לכל האנשים שלכם - אתם עושים עבודה חשובה, כולם מאחוריכם, כל צה״ל עובד כדי שתתקדמו". מח"ט גוטלני הניף את דגל ישראל ודגל חטיבתו מהקרקע

זמן צפייה: 00:55

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביצע הבוקר (ראשון) טיסה בשמי רצועת עזה, יחד עם עם ראש מטה חיל האוויר ומפקד טייסת 100. במהלך הטיסה רא"ל הלוי שוחח ברשת הקשר עם מפקד חטיבת גולני שנמצא עם חייליו ברצועה. "כאן קודקוד עליון", אמר הרמטכ"ל למח"ט, שהשיב: "כרגע מנופף לך עם דגל החטיבה מספר אחת ודגל המדינה מספר אחת".

בתשובת לשאלת הרמטכ"ל על איכות הלוחמים בשטח, השיב מפקד גולני: "הם מצוינים. רוח לחימה, דבקות במשימה - רוצים ומוכנים להתקדם, עד לניצחון".

רא"ל הלוי ביקש בסיום השיחה: "תמסור לכל האנשים שלכם - אתם עושים עבודה חשובה ומצוינת. כולם מאחוריכם", והוסיף: "יש לכם כאן עיניים חדות מלמעלה מחיל האוויר וכל צה"ל עובד כדי שתתקדמו ותצליחו - עד הניצחון".

הרמטכ"ל עם טייס חיל האוויר, לפני טיסתו בשמי הרצועה
הרמטכ"ל עם טייס חיל האוויר, לפני טיסתו בשמי הרצועה | צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל עם טייס חיל האוויר, לפני טיסתו בשמי הרצועה
צילום: דובר צה"ל

ביום חמישי, נכנס הרמטכ"ל הלוי יחד עם ראש השב"כ רונן בר והכוחות הלוחמים לעומק רצועת עזה, שם הם קיימו הערכת מצב בשטח. במהלך שהותו ברצועה אמר הלוי: "נקודת החוזק המרכזית בינתיים במלחמה הזו, אותה אני מרגיש כל הזמן היא השותפיות; אני מסתובב ורואה את צה״ל, בכל הפינות, כולם עושים הכל רק כדי שאתם תהיו הכי חזקים שאפשר. אין דבר שלא יעשו כדי שתעבדו טוב. תמשיכו חזק קדימה, באופן יסודי, תגבירו את הקצב. אנחנו מאחוריכם".

הרמטכ״ל וראש השב״כ בהערכת מצב בתוך רצועת עזה
הרמטכ״ל וראש השב״כ בהערכת מצב בתוך רצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

ראש השב"כ הוסיף: "יש אליכם הערכה מטורפת וחסרת תקדים גם בציבור, גם בדרג המדיני וגם בחמאס - זה הולך ומשתפר. כנציג השב״כ, אנחנו במלחמה עובדים בשביל צה"ל".