הרמטכ"ל: "נחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, חיזבאללה יקבל עוד מכות"

רב-אלוף הרצי הלוי דיבר אל הציבור הישראלי בצל התלהטות החזית הצפונית לאחר חילופי המהלומות עם חיזבאללה וחיסול הבכירים בדאחייה, ואיים: "יש לנו עוד יכולות רבות שטרם הפעלנו". בהתייחסות לחטופים הוסיף: "גם כשאנחנו נלחמים בצפון, אנחנו לא מפסיקים לפעול למימוש המטרה החשובה והדחופה - השבתם הביתה"

זמן צפייה: 07:46

ברקע המטחים הכבדים מלבנון והרחבת הירי עד לחיפה, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מסר הערב (ראשון) הצהרה מיוחדת מבסיס תל נוף, במהלכה התייחס לעליית המדרגה במערכה מול חיזבאללה. רא"ל הלוי ציין פעם נוספת כי המחוסלים בתקיפה שביצע צה"ל בדאחייה "תכננו את הפיגוע המשמעותי הבא נגד ישראל" - וסיכולם מנע זאת.

"אנחנו נחזיר את התושבים בביטחון לבתיהם", אמר הרמטכ"ל, והוסיף באיום: "אם חיזבאללה עדיין לא הבין זאת, הוא יקבל עוד מכה ועוד מכה - עד שהארגון הזה יבין. יש לנו עוד יכולות רבות שטרם הפעלנו אותן, ואנחנו נמצאים במוכנות גבוהה מאוד גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו מוכנים היטב לשלבים הבאים, ומתכננים אותם בצורה איכותית".

בהתייחסות לתקיפה הדרמטית בדאחייה ביום שישי האחרון, הוסיף: "פגענו בשרשרת הפיקוד של כוח העילית של חיזבאללה – יחידת רדואן, וגם המפקד הבכיר שלהם איברהים עקיל חוסל. זה יכולת חשובה מאוד בארגון הטרור חיזבאללה, אני יודע עד כמה זה מטלטל את הארגון. המפקדים האלה תכננו במשך שנים תוכניות לכיבוש הגליל, הם אחראיים להריגתם של אזרחים ישראלים וחיילים רבים לאורך שנים".

תרגיל חטיבתי בגבול הצפון
פעילות צה"ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

"הם תכננו איך להוציא את הפיגוע הבא, יכול להיות שזה מה שהם עסקו בו באותה פגישה ביום שישי אחר הצהריים", אמר רא"ל הלוי בנוגע לשורת בכירי חיזבאללה שחוסלו בביירות, "הם תכננו איך לחדור למדינת ישראל, לרצוח אזרחים, לחטוף חיילי צה״ל - אך אנחנו הקדמנו אותם".

"הפגיעה של צה"ל בשרשרת הפיקוד של חיזבאללה, היא מסר ברור לארגון הטרור והיא פוגעת בו קשות. היא גם מהווה מסר לכל המזרח התיכון כולו - אנחנו נדע להגיע לכל מי שיאיים על אזרחי מדינת ישראל", הוסיף.

בניין שהותקף בדאחייה בביירות
הבניין שהותקף בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס

"זו לא הפגיעה המשמעותית הראשונה שלנו בכוח רדואן, כוח הפשיטה המיוחד של חיזבאללה", המשיך הרמטכ"ל, "מתחילת המלחמה אנחנו תוקפים ומשמידים את היכולות והתשתיות של הכוח הזה בדרכים ובתחבולות שונות, יוזמים ופועלים בלי הפסקה. במשך חודשים אנחנו גורעים את היכולות שחיזבאללה בנה לאורך עשרות שנים, שכבה אחרי שכבה, בדגש על יכולות השיגור והלחימה שלו".

הלוי ציין כי צה"ל הצליח להרחיק את חיזבאללה מהגבול, הוסיף כי חוסלו למעלה מ-600 מחבלים, בהם עשרות המשתייכים לצמרת הצבאית של ארגון הטרור הלבנוני. "המחיר שחיזבאללה משלם הולך וגדל, התקיפות שלנו ילכו ויתגברו", התחייב.

בפנייה לתושבי הצפון אמר: "אני זוכר היטב שקרוב לשנה אתם לא נמצאים בבתים שלכם, ואני רוצה שתדעו - צה"ל עובד מסביב לשעון, עם כוחות רבים, כדי להחזיר אתכם לבתיכם בביטחון. אנחנו לא נתפשר על הביטחון שלכם, של המשפחות שלכם ושל הילדים שלכם. אנחנו עושים זאת יד ביד עם ראשי הרשויות - הם מגלים בימים המורכבים האלה מנהיגות יוצאת דופן וראויה להערכה רבה מצד כולנו".

הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד הצפון אורי גורדין
הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד הצפון אורי גורדין, לפני החיסול ביום שישי | צילום: דובר צה"ל

לסיום, התייחס הרמטכ"ל לחטופים שנותרו בשבי חמאס: "השבת החטופים כולם היא משימה דחופה. גם כשאנחנו נלחמים בצפון, אנחנו לא מפסיקים לפעול למימוש המטרה החשובה והדחופה להשיבם הביתה". עוד הוסיף: "בשם כל צה״ל חשוב לי לומר, אנחנו מצדיעים לאלו המשלמים את המחיר הקשה של מלחמתנו – המשפחות השכולות והפצועים, וזוכרים כמה המחיר הזה כואב. נמשיך ללכת בדרך של הנופלים בהתמדה ובעוצמה".

השר יואב גלנט בפיקוד הצפון
השר יואב גלנט בפיקוד הצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון, יחד עם האלוף אורי גורדין וקציני המטה בפיקוד, ואמר: "הגעתי כדי לעמוד מקרוב אחרי הפעולה המשמעותית, המדויקת והאיכותית שצה"ל מנהל כנגד ארגון החיזבאללה. השבוע האחרון היה השבוע הקשה ביותר בתולדותיו של חיזבאללה, ובמיוחד ביממה האחרונה".

"הפעולה של צה"ל בדאחייה רבת משמעות, רבת חשיבות ורבת עוצמה. יש לנו מטרה - להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון וכדי לעשות את זה ננקוט בכל האמצעים הנדרשים", הוסיף שר הביטחון, "רצף הפעולות משרת את המטרה ואנחנו נמשיך ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לממש את המטרות שלנו כפי שהחליטה ממשלת ישראל וכפי שראוי לעשות כלפי האזרחים שלנו בצפון".

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם
סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב, נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שיגר  איום ישיר על ישראל בזמן הלווייתו של איבראהים עקיל בלבנון, שחוסל ביום שישי בתקיפה ישראלית בביירות. "לא נקבע את אופן התגובה על התוקפנות. אנחנו נכנסים לשלב חדש, ששמו 'קרב החשבון הפתוח'. חזרנו חזקים יותר - ושדה הקרב יראה זאת", אמר.