הרמטכ"ל: "יצרנו תנאים להשבת חטופים, עם השלמת המהלך נשוב להילחם"

רב-אלוף הלוי שלח לחיילי צה"ל ומפקדיו דף קרבי שלישי מאז החלה המלחמה, וכתב כי "מלחמתנו הצודקת על הבית נמשכת". עוד הוא הוסיף: "כוחות צה"ל נותרו ערוכים בשטח הרצועה בהתאם לשיקולים המבצעיים"

חרבות ברזל ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי שלח הבוקר (ראשון) לחיילי צה"ל ומפקדיו דף קרבי שלישי מאז החלה המלחמה, וכתב: "הצלחנו ליצור תנאים למתווה המדיני לשחרור ראשון של ילדים ואימהות במהלך ההפוגה. עם השלמת המהלך נשוב להילחם במלוא הנחישות, להמשך שחרור החטופים ועד לפירוקו של חמאס".

"חיילי צה"ל ומפקדיו, מלחמתנו הצודקת על הבית נמשכת", כתב הרמטכ"ל בפתח דבריו, "בשבועות של לחימה עיקשת ותמרון קרקעי עצים הגענו להישגים מבצעיים רבים. פגענו בבכירי חמאס ובפעיליו, חשפנו מפקדות אויב, איתרנו מנהרות ותשתיות טרור והשמדנו אותן. זוהי תוצאתה של פעולה מבצעית איכותית ומדויקת של כוחות היבשה, האוויר והים, בשילוב אש ומודיעין ובתמיכת הלוגיסטיקה והתקשוב. אני גאה בכם על הישגים אלו".

"פגשתי רבים מכם בתום שעות ארוכות של לחימה בעל-קרקע ובתת-הקרקע, מול אתגרים מורכבים", הוסיף, "בכל מפגש ראיתי בעיניכם את גודל השעה, את רוח הלחימה ואת הנחישות להשיג את כל מטרות המלחמה. שמעתי אתכם אומרים לי: 'אנחנו רוצים להילחם עד שנשיב את החטופים'. כך אנו עושים! צה"ל ולוחמיו נלחמים בעוז, נוטלים סיכונים ושומרים על חיי אנשינו ועל ערכי צה"ל, מול אויב אכזר המשתמש באזרחים כמגן אנושי".

חרבות ברזל חטופים צה״ל דף קרבי מספר 3 של הרמטכ״ל הרצי הלוי עזה
דף קרבי מספר 3 של הרמטכ״ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה״ל

עוד כתב הרמטכ"ל: "כוחות צה"ל נותרו ערוכים בשטח הרצועה בהתאם לשיקולים המבצעיים. בימים אלה נתמקד בהגנה, בלמידה, בהעלאת הכשירות ובהכנת התכניות להמשך. נעשה זאת תוך שמירה על עירנות גבוהה, על משמעת ועל דריכות מבצעית להבטחת שלום כוחותינו. אנו נחושים ונכונים להמשיך בלחימה ככל שיידרש".

"בדרך להישגים איבדנו לוחמים ומפקדים שלחמו לצידנו בגבורה ובעוז הרוח. אנו ממשיכים את דרכם, מחויבים להם כפי שהיו מחויבים לנו ומבטיחים כי קורבנם לא יהיה לשווא. נישא יחד גם תפילה לרפואת כל חברינו הפצועים. חיילים ומפקדים, השבת קראנו בפרשת "ויצא" על מסעו של יעקב מבאר שבע לחרן. בחלומו רואה יעקב "סֶלָם מֵצָב אַרְצָה, וְרֹאשׁוֹ, מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה". יחד אנו עולים בסולם הנטוע חזק באדמת ארצנו בזכותכם, ונמשיך לטפס בו מעלה מעלה - עד לניצחון! עם ישראל נושא עיניו אל צה"ל ושם בנו את מבטחו. לא נחדל עד שנשיב את השקט ואת הביטחון למדינת ישראל. סומך עליכם וגאה בכם".