הרמטכ"ל: "יש התפתחויות שליליות באיראן שיכולות להביא לפעולה"

רב-אלוף הלוי נאם בכנס הביטחון של אוניברסיטת רייכמן בהרצליה, והתייחס לאיום האיראני: "איראן מעורבת בכל מה שמסביב לנו, היא התקדמה בהעשרת האורניום יותר מאי פעם". במקביל, דווח על פצועים בפיצוץ מסתורי במתקן כימי במרכז איראן

רא"ל הרצי הלוי

הרמטכ"ל הרצי הלוי דיבר היום (שלישי) בכנס הביטחון באוניברסיטת רייכמן, ונגע בנושא האיום האיראני מהזווית של צה"ל, בנוגע להעשרת האורניום והיכולות של צה"ל להתמודד מול האיומים. במקביל, דווח על פצועים בפיצוץ מסתורי במתקן כימי במרכז איראן.

"איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת האורניום יותר מאי פעם", אמר הרמטכ"ל, "אנחנו בוחנים מקרוב את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה, ולנו יש יכולות לפגוע באיראן. אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לעשות וגם לאיראן קשה להישאר אדישה לנוכח הקו שאנחנו נוקטים בו", אמר רא"ל הלוי.

"בהיבט האזורי", הוסיף, "איראן מעורבת בכל עניין מסביב לנו ובכל עניין נגדנו, באופן ישיר או בידע וכסף. לכל אוייב שאנחנו פוגשים במידה כזו או אחרת יש טביעת אצבע של המשטר האיראני".

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן | צילום: ארכיון, רויטרס

בנוסף, התייחס הרמטכ"ל גם לפעולות צה"ל בגזרה הצפונית מול חיזבאללה ומול סוריה המתחדשת: "מערכה בזירה הצפונית בעורף תהיה קשה, אנחנו נדע להתמודד איתה אבל היא תהיה קשה. ללבנון היא תהיה קשה שבעתיים ולחיזבאללה אפיל ויותר מכך. כל מדינה שנצמדה לאיראן כושלת והרוסה ללא עתיד. אם אסד רוצה לבנות אחרי מלחמת האזרחים הזו, שייקח את זה לתשומת ליבו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-230523140' autoplay='0' credit='' desc='נאומו של רא"ל הרצי הלוי' poster='' kid='1_n4su53g1' duration='35']

הלוי התייחס גם למבצע האחרון ברצועת עזה: " "מגן וחץ" התחיל ביוזמה. פגענו בתחילתו בבכירי ארגון הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני - לא רק על מה שעשו, גם על כוונות שהיו והתפתחו. ברגע שיש פעיל טרור בכיר שמכין כל מה שהוא יכול כדי להרוג אזרחים ישראלים, הוא הופך לגורם שצריך להוציא אותו מהתמונה. אנחנו עושים הכול, ככל שניתן, כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים", המשיך הרמטכ"ל והוסיף: "בוודאי כשמדובר בנשים וילדים. אנחנו פועלים בתוך סביבה שיש בה מימד מסוים לא קטן של אי ודאות שאנחנו מנסים לצמצם כל הזמן".

זמן קצר לאחר מכן סייר ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס של אגף המודיעין, יחד עם ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, ואמר: "ישראל פותחת פער על כל אויביה, והיא עושה זאת בשילוב של אינטליגנציה אנושית ואינטליגנציה מלאכותית. מה שראיתי פה זה את העתיד כבר כאן היום. אז ידעו כל אויבינו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה".