גנץ הכריע: הרמטכ"ל הבא - האלוף הרצי הלוי

שר הביטחון הודיע על החלטתו לבחור בסגן הרמטכ"ל המכהן למועמדו לתפקיד ראש המטה הכללי ה-23 של צה"ל, והוא יחליף את רא"ל אביב כוכבי. גנץ שוחח גם עם המועמד הנוסף, אלוף אייל זמיר, והודה לו על אופן ההתמודדות ועל תרומתו לביטחון ישראל

זמן צפייה: 03:10

האלוף הרצי הלוי הוא הרמטכ"ל הבא של צה"ל: שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (ראשון) על החלטתו לבחור בסגן הרמטכ"ל המכהן, אלוף הרצי הלוי, למועמדו לתפקיד ראש המטה הכללי ה-23 של צה"ל, זאת בתום הליך הבחירה שקיים במהלך החודשים האחרונים.

גנץ הודיע על החלטתו לראש הממשלה יאיר לפיד ולרמטכ"ל המכהן, רא"ל אביב כוכבי. במהלך השבוע הקרוב יעביר גנץ את שמו של אלוף הלוי לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה בראשות שופט ביהמ"ש העליון (בדימוס) מני מזוז, ובכפוף לאישורה יביא את המינוי לאישור הממשלה.

שר הביטחון בני גנץ עם הרמטכ''ל הבא - אלוף הרצי הלוי
שר הביטחון בני גנץ עם הרמטכ''ל הבא - אלוף הרצי הלוי | צילום: אלעד מלכה

מלשכת שר הביטחון נמסר: "שר הביטחון גנץ הגיע להחלטה כי האלוף הלוי הינו הקצין המתאים ביותר מבחינת הניסיון המבצעי העשיר שיש לו במגוון זירות פעולה, וכן מבחינת יכולותיו הפיקודיות וגישתו לסוגיות צבאיות שונות, אותן הוכיח לאורך שנות שירותו בשטח ובמטה".

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "הבחירה באלוף הרצי הלוי היא ראויה וטבעית. הרצי הוא קצין מצטיין ועתיר ניסיון וכישורים - אני בטוח שהוא יוביל את צה"ל להישגים רבים ומשמעותיים. זו הייתה בחירה בין שני מועמדים ראויים וטובים, מאחל לאלוף אייל זמיר הצלחה בהמשך. אין לי ספק שהוא ימשיך לתרום מניסיונו וכישוריו לבטחון מדינת ישראל".

אלוף אייל זמיר
אלוף אייל זמיר | צילום: דובר צה''ל

גנץ שוחח עם האלוף אייל זמיר, שהיה המועמד הנוסף, ואמר לו כי הוא רואה בו כמועמד מצויין, ראוי ואיכותי לתפקיד הרמטכ"ל וכן לתפקידים בכירים נוספים במערכת הביטחון, והודה לו על אופן ההתמודדות המכבד ועל תרומתו הגדולה לביטחון ישראל בעשרות שנות שירותו עד כה. האלוף זמיר התקשר לרמטכ"ל המיועד הלוי, בירך אותו ואיחל לו הצלחה רבה והציע לו סיוע בכל שיבקש.

הרמטכ"ל המכהן כוכבי שוחח היום עם הלוי וזמיר, ומלשכתו נמסר: "הרמטכ"ל מברך על הבחירה בקצין מוכשר ומנוסה ביותר. הרמטכ"ל בירך את האלוף הרצי הלוי על בחירתו לתפקיד ואיחל לו בהצלחה. כמו כן, הרמטכ"ל הודה לאלוף אייל זמיר על שירות מוצלח ועתיר הישגים, ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209041451' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הרמטכ"ל הבא - אלוף הרצי הלוי' poster='' kid='1_be5hb0iq' duration='']

הלוי בן ה-54 גדל בירושלים והתגייס לצה"ל בשנת 1985, תחילה לגרעין נח"ל ולאחר מכן התנדב לצנחנים לגדוד הנח"ל המוצנח. לפני שמונה לסגן הרמטכ"ל שימש הלוי כמפקד סיירת מטכ"ל, מפקד פיקוד הדרום, ראש אמ"ן, מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה, מפקד עוצבת הגליל וראש חטיבת ההפעלה המבצעית באמ"ן. הוא נשוי ואב לארבעה, בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.

סגן הרמטכ''ל אלוף הרצי הלוי, ימונה לרמטכ''ל ה-23
סגן הרמטכ''ל אלוף הרצי הלוי, ימונה לרמטכ''ל ה-23 | צילום: דובר צה''ל