שני תושבי ת"א מואשמים: השליכו בקת"בים על מסגד ותכננו לינץ' בערבי

השב"כ התיר לפרסום כי פוענח פיגוע זריקת בקבוקי תבערה לעבר מסגד סידני עלי בהרצליה, וכתב אישום הוגש נגד בן 19 ובן 16 שביצעו את המעשים ממניע לאומני. כתב האישום מייחס להם קשירת קשר לביצוע מעשי טרור, מעשה טרור של הצתה בצוותא ופעולה בנשק למטרות טרור בצוותא

בקבוקי התבערה שהשליכו תושבי ת"א לעבר מסגד סידני עלי בהרצליה

השב"כ התיר היום (שישי) לפרסום כי פוענח פיגוע זריקת בקבוקי התבערה לעבר מסגד סידני עלי בהרצליה, שהתרחש ב-29 בינואר השנה, ושני תושבי תל אביב נעצרו בחשד למעשה, האחד כבן 19 והשני קטין כבן 16. עם תום חקירתם בשב"כ, פרקליטות מחוז תל אביב הגישה נגדם כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר.

במהלך חקירתם התבררה מעורבות החשודים במיוחס להם, ונאספו ראיות החושפות כי ניסיון ההצתה של המסגד בוצע ממניע לאומני. כתב האישום מייחס להם עבירות של קשירת קשר לביצוע מעשי טרור (הצתה של קודשי דת), מעשה טרור של הצתה בצוותא ופעולה בנשק למטרות טרור בצוותא.

בבקשת המעצר ציין עו"ד יונתן טל אליהו כי "מעבר לייצור נשק של בקבוקי תבערה שהוכנו על מנת לממש את תכנית ההצתה, ומעבר לכך שעבירת ההצתה היא עבירה הטומנת בחובה סיכון ממשי לא רק לדבר אותו מבקשים להצית אלא לכלל הסביבה, לו הייתה תכנית המשיבים מתממשת במלואה והמסגד היה עולה באש, היה בכך כדי להביא להסלמה של מעשי אלימות קשים בחברה הישראלית, על רקע דתי-לאומני".

בשב"כ ציינו כי הם מזהים עליה במוטיבציה לפעול נגד ערבים מאז הפרעות בחווארה, כולל במרחבים מעורבים בתוך הארץ, ועם העלייה באיום פועלים בשב"כ למיצוי מלוא הכלים הנתונים בידיו על מנת לסכל כוונות אלו מבעוד מועד.