הלוחם אלירן מזרחי הובא למנוחות: "לא ידענו מה מתחולל בליבך"

בבית העלמין הצבאי בהר הרצל הובא למנוחות אלירן מזרחי (40), לוחם המילואים ששם קץ לחייו ביום שישי האחרון לאחר שישה חודשי לחימה ברצועת עזה ואחרי שקיבל צו 8 נוסף. הוא הוכר כחלל צה"ל בתום מאבק שניהלה משפחתו, שהתכוונה לפנות לבג"ץ. מזרחי הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. מפקדו ספד לו: "פתחת צוהר לרבים אחרים ללכת ולדבר"

זמן צפייה: 00:57

אחרי מאבק משפחתו להכיר בו כחלל צה"ל: אלירן מזרחי (40), לוחם המילואים שאובחן כפוסט-טראומטי לאחר שישה חודשי לחימה ברצועת עזה ושם קץ לחייו בשבוע שעבר, הובא היום (חמישי) למנוחות בחלקה הצבאית בהר הרצל.

מפקדו של מזרחי, סגן-אלוף במילואים יוסף אדרי, ספד לו: "כפי שהפגנת אומץ בשדה הקרב, כך גם נהגת בהתמודדות שלך. בסרט שהשתתפת בו סיפרת בגבורה על הקשיים שלך, ופתחת צוהר עבור רבים אחרים ללכת ולדבר. בדבריך חלקת את סיפורינו ואת קשיינו, אנשי המילואים. אך לצערי, לא ידענו מה מתחולל בתוך ליבך".

הלווייתו של לוחם המילואים אלירן מזרחי
הלווייתו של אלירן מזרחי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דובר צה"ל מסר אתמול כי נציגי צה"ל הודיעו למשפחתו של אלירן מזרחי כי הוא יוכר כחלל צה"ל ויובא לקבורה צבאית, זאת "בעקבות התייעצות שנערכה בין שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ולאחר בחינה שביצע ראש אגף כוח אדם אלוף יניב עשור".

עוד נמסר כי "מתחקיר המפקדים עלה כי המפגש של אלירן ז"ל, מפקד הפלוגה וחייל נוסף, שהתקיים ביום מותו, היה מפגש הכנה לקראת תעסוקה מבצעית אותה הם היו אמורים לבצע בימים הקרובים ולא מפגש חברתי כפי שתואר בבירור הראשוני שנערך ביום האירוע. עוד נמצא כי פגישה זו נעשתה כחלק מתפקידו הצבאי ומצריכה הזנת יום מילואים פעיל. צה"ל משתתף בצערה של משפחת מזרחי וימשיך ללוותה".

הילה, אחותו של אלירן מזרחי, אמרה אתמול לחדשות 13 לאחר הודעת צה"ל: "באיזה עולם אחות שכולה 'שמחה' על כך שקיבלה אישור לקבורה של אחיה?". אמו של אלירן, ג'ני, שוחחה עם ראש הממשלה נתניהו והודתה לו על הסיוע בהכרה בבנה כחלל צה"ל.

הלווייתו של לוחם המילואים אלירן מזרחי
הלווייתו של אלירן מזרחי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר השבוע, הילה סיפרה על הקשיים עמם התמודד: "אלירן שלנו יצא ראשון ב-7 באוקטובר, הוא היה חוד החנית. אחרי זה הוא גם נכנס לעזה, ב-D9 עם חבר שלו. הם עברו שם תופת. שיגרו עליהם טילים, הוא ראה את חברים שלו מתים והביא גופות - ועדיין עשה כל מה שהוא יכול בשביל ישראל".

בהמשך סיפרה על הטראומה של אחיה בעקבות המראות הקשים בעוטף וברצועה בחודשים האחרונים. "הוא נפצע בלחימה ברצועה, פיזית ונפשית. לא אישרו לו להיכנס יותר לעזה. הרופא אמר לו שאסור לו להיכנס לשם יותר. הגדירו אותו בהמשך עם פוסט-טראומה", אמרה הילה, והוסיפה: "הוא עבר שם דברים שהוא לא הסכים לספר לי. כששאלתי למה הוא לא חוזר לשגרה הוא לא סיפר כלום ולא שיתף. הוא רצה להילחם שוב בעזה, נפגע שם ומבחינתי הוא חלק מהצבא".

לסיום אמרה אחותו של אלירן: "מגיע לאחי שיקברו אותו עם דגל ישראל, שיעמדו חיילים ויצדיעו לו. אני רוצה להגיד לכל החיילים שלא משנה מה - לא יפקירו אותם, ולא יפקירו את אחי. זה לא מגיע לו. הוא לא היה מתאבד אם לא היה סובל מפוסט-טראומה. הוא לא היה עושה את זה לעצמו, הוא היה אדם שמח ואהוב על כולם".

לירון ויצמן, אלירן מזרחי
לירון ויצמן, אלירן מזרחי | צילום: אינסטגרם

מזרחי, לוחם הנדסה קרבית, אובחן כסובל מפוסט-טראומה לאחר שלחם ברצועת עזה וסייע בפינוי גופות ממסיבת ה"נובה" ב-7 באוקטובר, אך בכל זאת זומן לאחרונה פעם נוספת למילואים ברפיח - ושם קץ לחייו ביום שישי האחרון. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

[brightcove_iframe video_id='documentary-movies-documentary-part-02-M226337' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון של מזרחי באפריל: "לא חשבנו שנשרוד - ועכשיו אנחנו לא יודעים איך להתמודד"' poster='' kid='1_fqayllbu' duration='20']

מזרחי התראיין לסרטה של לירון ויצמן "בחזרה מעזה" ששודר ברשת 13 בחודש אפריל, וסיפר על פעילותו כלוחם. "איך יהיה פחד מוות?", שאל בחלק אחד של הריאיון, "כשאתה משלים שאתה לא תחזור אתה יכול לקבל את זה או שזה יגיע לך בכל מקרה איפשהו".

אם אתם או אדם קרוב אליכם נמצאים במשבר וקיים חשש להתנהגות אובדנית, פנו לגורמי מקצוע כגון ער"ן - עזרה ראשונה נפשית - בטלפון 1201, או לסה"ר - סיוע והקשבה ברשת. פרטים נוספים וסיוע ניתן למצוא גם באתר של עמותת "בשביל החיים", המעניקה סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו, או בטלפון 03-7487771.