פעילי שמאל השליכו אבנים לעבר כוח צה"ל; גנץ: "אירוע חמור"

מדובר צה"ל נמסר כי מספר חשודים, בהם פלסטינים ואזרחים ישראלים, תקפו באלימות חיילים סמוך למצפה אביגיל שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה, מדרום לחברון. אחד מהם הוא חייל צה"ל שלא היה בתפקיד, שנעצר והועבר לטיפול המשטרה. הרמטכ"ל: "התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה"

זמן צפייה: 02:41

מדובר צה"ל נמסר היום (שישי) כי מספר חשודים, בהם פלסטינים ואזרחים ישראלים, תקפו באלימות והשליכו אבנים לעבר כוח צה"ל סמוך למצפה אביגיל שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה, מדרום לחברון.

אחד החשודים שהשליך אבנים לעבר הכוחות הוא חייל צה"ל שלא היה בתפקיד. הוא נעצר על ידי הכוח בנקודה ומצה"ל נמסר כי הוא יועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. כלל המתפרעים פוזרו על ידי הכוחות, בעקבות האירוע הוכרז שטח צבאי סגור במרחב.

שר הביטחון גנץ והרמטכ''ל כוכבי
שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מארגון יש דין נמסר כי הפעיל שנחשד בניסיון תקיפה והפרעה לעובד ציבור שוחרר וקיבל 15 יום הרחקה מדרום הר חברון. מטעם הפעילים במקום נמסר: "במקום היו רק שלושה אנשים, שני פעלים ישראלים ורועה פלסטיני אחד, ולא קבוצה גדולה יותר. בשלב מסוים הגיעו כמה חיילים והכריזו על האזור בשטח צבאי סגור. כלומר, האזור לא נסגר בעקבות "הפרת סדר" אלא לכתחילה. הפעילים התרחקו מאזור השטח הצבאי, אך אחד מהם עוכב אחרי שקצב ההתפנות שלו לא מצא חן בעיני החיילים. כך נגמרה התקרית. לא זריקת אבנים, לא שימש באלימות, לא שטח צבאי סגור".

שר הבטחון בני גנץ מסר: "אני מגנה באופן נחרץ את יידוי האבנים לעבר כוח צה״ל ע״י אזרחים ישראלים שבאו למקום ביחד עם תושבים פלסטינים. מדובר באירוע חמור, שיטופל באופן המעמיק ביותר. לא נאפשר לאף אחד לפגוע בחיילי צה"ל שמבצעים את משימתם למען ביטחון ישראל".

הרמטכ"ל אביב כוכבי מסר: "מדובר באירוע חמור ביותר. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. חיילי צה"ל פועלים בנחישות נגד הטרור כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל ולא יתכן שאותם אזרחים יתקפו אותם באלימות״.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "גם באירוע הזה אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולאפשר שפורעים אזרחי ישראל, ולא משנה הצד פוליטי של המפה שהם משייכים את עצמם אליו, ירימו ידם על לוחמי צה"ל, וימשיכו להסתובב חופשיים. אנו נחושים להיאבק בהם, והמשטרה תמצה את הדין עם כל פורע יהודי או לא יהודי שהוא חלק ממעשי הטרור האלו".