הדי פיצוצים נשמעו בדרום: מערכת כיפת ברזל הופעלה

תושבים בעוטף עזה דיווחו על הדי פיצוצים, ותחילה החשד היה כי כלי טיס שהיה בדרכו לשטח ישראל יורט מעל רצועת עזה, אך מסתמן כי מדובר בתקלה שנבעה ממזג האוויר או מהחלטה שגויה להפעיל את המערכת. צה"ל: "שגרה מלאה בעורף"

זמן צפייה: 00:33

מערכת כיפת ברזל הופעלה הערב (שבת) בעוטף עזה. תושבים דיווחו על הדי פיצוצים, ותחילה החשד היה כי מדובר בכלי טיס שיורט בשטח הרצועה בטרם חדר לישראל, אך מסתמן כי מדובר בתקלה שנבעה ממזג האוויר או מהחלטה שגויה להפעיל את המערכת.

מדובר צה"ל נמסר תחילה כי "לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בשמי רצועת עזה. לא מדובר בירי רקטי. שגרה מלאה בעורף".

כזכור, ביום רביעי האחרון נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות וביישובים איבים וניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב, ורקטה אחת יורטה מעל שמי שדרות. מדובר צה"ל נמסר אז כי הופעלה התרעה בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים, מלבד אישה כבת 50 שהחליקה ונפגעה באורח קל בדרכה למרחב המוגן.

שרידי הרקטה שיורטה בשדרות
שרידי הרקטה שיורטה בשדרות | צילום: עיריית שדרות

בתגובה לכך, בליל חמישי האחרון, צה"ל תקף מטרות ואתרי התעצמות והתחמשות של חמאס ברצועת עזה. בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר תקפו מטוסי חיל האוויר כמה יעדי חמאס ברצועה, ו-7 דקות לאחר מכן הגיעה התגובה - כאשר אזעקה נוספת נשמעה בשדרות, ורקטה אחת נורתה מהרצועה ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

צה"ל המשיך לתקוף ברצועה, ואזעקות נוספות נשמעו כאשר הירי מעזה המשיך - פעם אחת לעבר המועצה האזורית אשכול ופעם אחת לעבר המועצה האזורית שער הנגב, ובסך הכל במהלך הלילה נורו שש רקטות לעבר שטח ישראל. על אף ההסלמה, אין שינוי בהנחיות לאזרחים הבוקר, והלימודים בכל מוסדות החינוך בעוטף עזה מתקיימים כרגיל.