אילת: כיפת ברזל יירטה מטח רקטות

אזעקה נשמעה בעיר בעקבות שיגור ארבע רקטות. מערכת ההגנה יירטה 3 והרביעית נפלה בשטח פתוח

זמן צפייה: 00:26

מטח רקטות נורה מסיני לאילת: אזעקה עולה ויורדת נשמעה הערב (רביעי) בעיר הדרומית ובמועצה אזורית אילות ותושבים הגרים באזור דיווחו על הדי פיצוצים. בסך הכל זוהו ארבעה שיגורים מכיוון חצי האי סיני - שלוש מהרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. מוקדם יותר פגז טנק נחת בשטח פתוח בצפון רמת הגולן במסגרת זליגת הלחימה בסוריה, לא היו נפגעים וצה"ל תקף בתגובה בשטח סוריה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

סמוך לשעה 23:00 בלילה הופתעו תושבי אילת כשאזעקה עולה ויורדת נשמעה בעיר מלווה במספר פיצוצים שנשמעו בבירור בכל האזור. מדובר צה"ל נמסר כי מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט שלוש מתוך ארבעת הרקטות ששוגרו מסיני לעבר העיר.

נפילה ברמה''ג (ארכיון) (גיא ורון, חדשות 2)
נפילה ברמה''ג (ארכיון) (גיא ורון, חדשות 2)

כוחות ביטחון והצלה רבים יצאו מיד עם הישמע האזעקה לסריקות ברחבי העיר, כתוצאה מהשיגורים לא נגרם נזק לרכוש ולא היו נפגעים בנפש. כחמישה בני אדם נזקקו לטיפול רפואי בעקבות חרדה.

"כולם היו בפרנויה", סיפר שמוליק שלם, מנהל אכסניה באילת. "אנחנו חצי מתורגלים, לפני שנתיים נחת אחד כזה ממש במרכז הבילוים והרס את האכסניה, מהרגע ששמענו את האזעקה עד שהפגזים נפלו זה דקה לא היה זמן להגיע למקלט".

שלם סיפר גם כיצד חוו את האזעקה תיירים שהתארחו באכסניה. "התיירים ירדו חצי ערומים ושאלו מה עושים ולאן ללכת", שיחזר. 'אנחנו לא רוצים להיות פה' אמרו לי. עכשיו נירגע כולם חזרו לחדרים, הרבה שואלים אם זה יקרה שוב.

פחות משעה לפני כן: פגז טנק נפל ברמת הגולן

פחות משעה לפני כן נחת פגז טנק בצפון רמת הגולן, בשטח פתוח סמוך ליישוב בוקעתא. הנפילה בשטח ישראל באה כתוצאה מלחימה בין צבא אסד לצבא המורדים סמוך לגבול. בתגובה לירי תקף צה"ל מטרה השייכת למשטר הסורי בצפון רמת הגולן, פגיעה זוהתה במטרה.

כמו לאחר השיגור מעזה ביום שני, כלי תקשורת המזוהה עם סלפים, תומכי דאע"ש בעזה ובסיני, בירך על השיגורים לאילת הלילה. "מטח של רקטות שוגר מסיני וכתש את העיר אום רשראש (אילת) הכבושה", נכתב בהודעת הארגון. "יבורכו הידיים של הגיבורים".

כיפת ברזל (ארכיון) (גיא ורון, חדשות 2)
כיפת ברזל (ארכיון) (גיא ורון, חדשות 2)

מוקדם יותר היום, התייחס דובר הארגון הסלפי לשיגורים לעבר ישראל ואמר ש"שיגורי הרקטות לא ייפסקו". הארגון הסלפי המזדהה עם דעא"ש פירסם הודעה לפיה החליטו בארגון "להפנות את נשקם לעבר האויב היהודי. הארגון אמנם לא לקח אחריות רשמית לירי לעבר ישראל אך שיבח אותו.

מוקדם יותר השבוע שיגרו תקף חיל האוויר בשני גלי תקיפות, בצהריים ובערב, מספר תשתיות טרור השייכות לחמאס בצפון ובדרום רצועת עזה. התקיפות הגיעו בעקבות שיגור של רקטה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון.

בהכנסת הכתבה השתתפו: ניר דבורי, תמיר סטיינמן, גיא ורון, ירון שניידר.