בכיר בתנועה האסלאמית נחקר בחשד להסתה

בכיר בתנועה האסלאמית נחקר במשטרה בחשד להסתה וחברות בארגון שהוצא מחוץ לחוק ב2015. הבכיר נחקר לאחר שורת התבטאויות בתקשורת וברשתות החברתיות

הפגנה של התנועה האסלאמית. ארכיון (פלאש 90, מואמר אוואד)

בכיר בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שיצאה מחוץ לחוק, נחקר היום (רביעי) בחשד להסתה ולתמיכה ופעילות של התאחדות בלתי מותרת. הבכיר נחקר לאחר התבטאויות רבות שלו בכלי התקשורת וברשתות החברתיות בנוגע לקיומה של התנועה ולתפקידו בה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מהמשטרה נמסר כי בבחינת החומרים שנאספו עליו עולה כי חלק מן ההתבטאויות מעלות חשד לביצוע עבירות של הסתה ופעילות ניהול בתנועה הבלתי חוקית. בעבר ריצה החשוד תקופת מעצר בשל עבירות דומות.

הפגנה של התנועה האסלאמית. ארכיון (פלאש 90, מואמר אוואד)
הפגנה של התנועה האסלאמית. ארכיון (פלאש 90, מואמר אוואד)

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לפני כשנה להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל כהתאחדות בלתי מותרת. משמעות ההכרזה היא שכל גוף או אדם שישתייך לארגון וכל אדם שייתן לארגון שירות או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר.

"הפלג הצפוני הוא תנועת-אחות לארגון הטרור חמאס", נכתב אז בהסבר להחלטה. "התנועות מקיימות שיתוף פעולה הדוק וחשאי. הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הוא ארגון בדלני-גזעני שאינו מכיר במוסדות מדינת ישראל, שולל את זכות קיומה וקורא להקים במקומה חליפות אסלאמית".