חמש שנים אחרי: תיעוד מזירת הפיגוע המדממת בהר נוף ממצלמת קסדה

שוטר אחד, שלא ידע מי עוד ארב לו בבית הכנסת, עשה בדיוק כפי שלמד וסרק חדר חדר וכל פינה. על הדרך הוא סיפק הצצה מצולמת לזוועה שהתרחשה באותו בוקר סתווי בנובמבר 2014 בירושלים

זמן צפייה: 02:54

פיגוע הטרור הקשה בבית הכנסת בהר נוף ב-2014 מנקודת מבט שלא נראתה עד כה: האדם הראשון שנכנס לבית הכנסת כדי לנסות ולאתר מחבלים נוספים היה לוחם מיחידת האופנוענים של יס"מ. מצלמת הקסדה שלו תיעדה את הסריקה מחדר לחדר ואת המראות הקשים של המתפללים בבית הכנסת. התיעוד הזה הוא מעיצומם של רגעי האימה באחד הפיגועים הקשים שחוותה ירושלים. בתיעוד, שהגיע לידי החדשות 13, אפשר לראות כיצד הוא סורק חדר אחרי חדר, פינה אחרי פינה, חותר להיתקלות במחבלים אם נותרו כאלו במבנה – ולא נרתע.

הפיגוע הרצחני התרחש במהלך תפילת השחרית בבית הכנסת קהילת בני תורה. בשיא אינתיפאדת הסכינים, הגיעו למקום שני פלסטינים מהכפר ג'בל מוכאבר, חמושים באקדחים, גרזן וסכין קצבים. הם המתינו בגן משחקים סמוך וכשהחליטו שבית הכנסת מלא, פרצו לתוכו ורצחו בדם קר חמישה מתפללים. בשלב הזה קיבל צוות של היס"מ קריאה על פיגוע - והלוחם שדרך קסדתו תועד האירוע החל לעשות את דרכו לעבר בית הכנסת:

אחרי הטבח שביצעו ניסו שני המחבלים להימלט אל מחוץ לבית הכנסת, נתקלו בשני שוטרי תנועה שהגיעו לזירה - ובמקום התפתח קרב ירי. המחבלים חוסלו ואחד משוטרי התנועה, זידאן סייף, נהרג. לאחר סיום קרב היריות, מגיע לזירה שוטר היס"מ. כאמור, לכוחות הביטחון לא היה ידוע האם ישנם בזירה מחבלים נוספים – והוא נכנס לבדו אל בית הכנסת כדי לסרוק את החדר ולנטרלם.

תיעוד ממצלמת הקסדה של הלוחם שנכנס לזירה בהר נוף
תיעוד ממצלמת הקסדה של הלוחם שנכנס לזירה בהר נוף | צילום: חדשות 13