הנגבי בריאיון: "צה"ל כשיר, משקפים לרה"מ את המצב כפי שהוא"

ראש המל"ל התראיין למהדורה המרכזית והתייחס לכשירות צה"ל ולחשיפת חדשות 13. לטענתו, הרמטכ"ל וראשי מערכת הביטחון לא תכננו לצאת בהצהרה משותפת, והכחישו את הידיעה בנושא באוזניו של נתניהו. על הסכם נורמליזציה עם סעודיה: "הסיכוי גובר כל הזמן. בתחילת הדרך היינו פסימיים, עכשיו אנחנו הרבה יותר אופטימיים"

זמן צפייה: 06:25

ראש המל"ל צחי הנגבי התראיין הערב (ראשון) למהדורה המרכזית והתייחס לשלל הסוגיות שעל סדר היום, ובניהם חשיפת חדשות 13 בנוגע לכוונתם של הרמטכ"ל וראשי המוסד והשב"כ לצאת בהצהרה פומבית לאזרחי ישראל. "לא היה ולא נברא", אמר הנגבי בהקשר זה. בנוסף, טען כי "צה"ל כשיר".

"אנחנו לא מדווחים באפן פרטני על הנושאים האלו, אבל אני יכול לומר שצה"ל ומפקדיו עושים מאמץ אדיר לשכנע את כל מי שיש לו תסכול או כאב בעניין שירות המילואים שלו להמשיך לשרת ולעשות את ההפרדה בין הדעות האישיות לנכונות לשרת את ביטחון המדינה", אמר ראש המל"ל.

בקשר לפרסומים על הצהרת ראשי מערכת הביטחון, שלא יצאה לפועל בסופו של דבר, הוסיף: "אני מכיר שהייתה ידיעה שביזתה את הרמטכ"ל וראשי השב"כ והמוסד, כאילו הם תכננו מרד. לא היה ולא נברא, שלושתם הכחישו את זה".

"ראש הממשלה שאל את הרמטכ"ל אם הידיעה בנוגע לתדרוך משותף עם ראשי המוסד והשב"כ נכונה והוא הכחיש, שמעתי באוזניי, ולכן הוא גם הכחיש את זה בחוץ. יש גורמים שרוצים ליצור כאוס. אני יכול להגיד לך שמשקפים לראש הממשלה ולשר הביטחון את המצב כפי שהוא ואין רגע אחד שבו הנושא הזה איננו נמצא בלב התודעה".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

בתגובה לשאלה האם ראש הממשלה נתניהו מתכוון לעצור את החקיקה בעקבות הנזק שנגרם לצה"ל, השיב הנגבי: "זה מה שראש הממשלה כבר עשה, הוא עצר 95 אחוזים מהרעיונות שהוצגו על ידי שר המשפטים בתחילת הדרך וניסה להגיע להסכמה במשך חודשים ארוכים בבית הנשיא. לאחר שלא צלחה הדרך להסכמה הוא עשה את מה שעשה. גם היום בפגישה עם שר הביטחון והרמטכ"ל הוא הבהיר כי הוא מתכוון להגיע להסכמה ציבורית רחבה - זה מה שהוא אומר לצבא".

סעודיה, ג'ו ביידן, מוחמד בן סלמאן, בנימין נתניהו
ג'ו ביידן, מוחמד בן סלמאן, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש המל"ל התייחס גם לסיכוייה של ישראל להגיע להסכם נורמליזציה עם סעודיה, בחסות האמריקנים.  "הסיכוי גובר כל הזמן. בתחילת הדרך היינו פסימיים, עכשיו אנחנו הרבה יותר אופטימיים. אנחנו רואים את הרצינות של הממשל האמריקני, שבחן את הנושא הזה בהתחלה באופן מהוסס ועכשיו שינה את היחס", סיפר.

בנוסף, התייחס הנגבי לאפשרות כי הנשיא האמריקני יאשר לסעודים לפתח גרעין אזרחי באדמותיהם: "לאמריקנים יש שורת דרישות מהסעודים, ולסעודים יש שורת דרישות מהאמריקנים. לפי מה שאנחנו מבינים ממספר הנסיעות שביצעו היועצים הפרטיים של הנשיא אל סעודיה - כנראה שהדברים מתקדמים. בבוא היום כשהצדדים יגיעו להסכמה נתייחס לדברים. לגבי הגרעין האזרחי שהסעודים דורשים, כולל העשרת אורניום - אנחנו הבנו מהאמריקנים שהם לא יאפשרו שום דבר שיהווה למעשה תפוצה של הגרעין לטובת נשק גרעיני".

בנוגע למינוי של שגריר סעודי לרשות הפלסטינית, הוסיף: "שמעתי חרדות בנוגע למינוי השגריר הסעודי לרשות. אם הסעודים ישלחו שגריר לירושלים בירת ישראל והוא ירצה לבקר אותנו - אנחנו נשמח. קונסוליה או כל מתקן שכזה לעומת זאת - יהיה רק במידה ואי פעם כל הפלסטינים יהיו אזרחי ישראל".