שלפה סכין ואיימה על חייל: חשד לניסיון דקירה ליד י-ם • תיעוד

כוחות הביטחון השתלטו על הפלסטינית, שעל פי החשד ניסתה לפגוע במאבטח במחסום א-זעיים, והיא הועברה לחקירה • פטיש הושלך על רכב בגוש עציון, אדם נפצע קל

זמן צפייה: 00:59

פלסטינית תושבת טול כרם ניסתה היום (רביעי) על פי החשד לדקור מאבטח במהלך בידוק שנערך לנוסעי אוטובוס, במחסום א-זעיים הסמוך לירושלים. בתיעוד מזירת האירוע נראית הפלסטינית מנופפת בסכין בסמוך לאוטובוס, בעוד שהאנשים בסביבה קוראים לעברה לזרוק את הכלי. בתוך כך, נשמע קול ירי כחלק מנוהל מעצר חשוד שביצע המאבטח, ולאחר מכן נראים כוחות הביטחון משתלטים על האישה ומנטרלים אותה. לא היו נפגעים באירוע, והפלסטינית הועברה לחקירת כוחות הביטחון.

בתוך כך, אדם נפצע קל לאחר שפטיש שהושלך על רכבו שבר את השמשה הקדמית ופגע בו כשנסע סמוך לכפר תקוע שבגוש עציון, דרומית לירושלים. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, ובצה"ל החלו בסריקות לאיתור החשודים. מארגון הצלה ללא גבולות נמסר כי הפטיש נזרק מתוך בית ספר הסמוך להתנחלות מעלה עמוס.

כמו כן, בשעות הערב הושלך מטען צינור לעבר אוטובוס, סמוך לכפר גינסאפוט שבמרחב אפרים. המטען לא התפוצץ, לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לאוטובוס. כוחות צה"ל עורכים סריקות אחר חשודים.

הפטיש שחדר לתוך הרכב בגוש עציון ופצע אדם קל
הפטיש שחדר לתוך הרכב בגוש עציון ופצע אדם קל | צילום: הצלה ללא גבולות יו''ש

ביום ראשון הרשיע בית המשפט הצבאי ביהודה את הפלסטיני איסלאם נאג'י, שהשליך לוח שיש על לוחם דובדבן רונן לוברסקי, בגרימת מותו  (עבירה המקבילה לרצח בבתי המשפט האזרחיים). כמו כן הורשע בשיבוש הליכי משפט.

סמ"ר רונן לוברסקי
סמ"ר רונן לוברסקי | צילום: חדשות עשר

כזכור, לוברסקי נהרג בחודש מאי במהלך פעילות של דובדבן במחנה הפליטים אל-אמערי שליד רמאללה. כוח של היחידה הגיע למקום לצורך מעצר מבוקש של חשוד בתכנון פיגועים, ולוברסקי נשאר לאבטח ברחוב, בעת שכוח אחר נכנס לבצע את המעצר. בשלב זה הושלך לוח שיש גדול מאחד המבנים במקום שפגע ישירות בראשו. למרות שחבש קסדה, נפצע לוברסקי אנוש, ויומיים אחר כך מת מפצעיו בבית החולים.

כשבועיים לאחר האירוע נעצר נאג'י במחנה הפליטים אל-אמערי שליד רמאללה, על ידי חבריו של לוברסקי מיחידת המסתערבים של דובדבן. במהלך חקירתו, הודה במעשה ושיחזר אותו.

מצה"ל נמסר כי מתבצעות סריקות באזור כפר תקוע, דרומית לירושלים, בתקרית שבה נטען כי הושלך כלי העבודה מתוך בית ספר לעבר מכונית