"חמאס מזהיר: החלטנו לצמצם את שיגור בלוני הנפץ - לא להפסיקם"

גורם בארגון מסר לעיתון "אל-אחבאר" כי ההחלטה להשיב את השקט לאזור התקבלה בעקבות צעדים שישראל נקטה, בהם המעטת תנועת המזל"טים ברצועה, אך הדגיש כי לא תהיה עצירה מוחלטת של השיגורים

זמן צפייה: 01:48

גורם בחמאס מסר היום (שבת) לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי בארגון החליטו לצמצם את שיגור בלוני התבערה לעבר עוטף עזה - אך לא להפסיקם לחלוטין. זאת, לאחר דברי בכיר בישראל כי חמאס העביר מסרים לפיהם יפסיק לשגר רקטות ולהפריח בלונים.

עוד הדגיש כי ההחלטה לצמצם את הירי, שהתקבלה בימים האחרונים, נעשתה רק לאחר שישראל חזרה בה מההחלטה לצמצם את מרחב הדיג ולהגביל את הייצוא והייבוא של סחורה מהרצועה, וכן המעיטה בתנועת המזל"טים בשמי הרצועה.

הגורם הדגיש כי השקט שב לאזור לאחר שבישראל קיבלו את דרישות חמאס - ולא להפך, אך כאמור הדגיש כי השיגורים יצומצמו ולא ייפסקו לחלוטין.

צרור הבלונים החשוד שאותר באזור קיבוץ רוחמה
צרור הבלונים החשוד שאותר באזור קיבוץ רוחמה | צילום: יזהר ורדי

אתמול נחת צרור בלונים חשוד בנתיבות. המשטרה הגיעה לזירת האירוע וטיפלה בחפץ החשוד שהיה מחובר לבלונים. במקביל, המשטרה פרסמה הנחיות למטיילים לפסטיבל "דרום אדום", והזהירה מקרבה לבלונים חשודים. זאת, לאחר שיום קודם לכן אותרו צרורות בלונים אותרו בשני בתי ספר שונים בעיר שדרות - האחד מאחורי בי"ס יסודי, והשני בסמוך למוסד אחר. אחד מהצרורות התפוצץ מעל לבית הספר, והביא לפינוי הילדים למרחב המוגן, מחשש שמדובר ברקטה. במקביל, התפוצץ בלון נפץ מעל לגן ילדים במועצה אזורית שדות נגב. לא היו נפגעים בתקריות. מאוחר יותר, אותר צרור בלונים נוסף עם חפץ חשוד במועצה האזורית.

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול למתיחות בדרום, ואמר כי "פעולה בעזה יכולה להיות לפני הבחירות. אי שקט בדרום ייענה בעוצמה שהחמאס יכול לתאר". את הדברים אמר בריאיון לאלי לוי וענבר דותן ברדיו חיפה.

Whatsapp Image 2020 02 11 At 0
מטען מאולתר שחובר לצרור בלונים שנחת באחד הקיבוצים במועצה אזורית שדות הנגב | צילום: חדשות 13

ביום חמישי, כאמור, אמר גורם ביטחוני כי חמאס העביר מסרים לישראל, לפיהם "החליטו באופן חד צדדי להפסיק את שיגור הבלונים והירי הרקטי לעבר ישראל". הגורם מסר כי "הלילה הקרוב, וכן סוף השבוע, ישמשו מבחן ליציבות".

"ככל שיישמר השקט, ישראל תרחיב בחזרה את מרחב הדיג ל-15 מיילים ימיים ותחזיר את 500 היתרי המסחר שצומצמו", אמר. "אנו סקפטיים, אך ייעשה ניסיון להחזיר את היציבות לעוטף עזה. המעשים בשטח הם שיקבעו".