צה"ל ושב"כ חושפים תיעוד מיוחד: בכירי חמאס בתוך המנהרות בעזה

צה״ל ושב"כ חשפו תיעוד מיוחד של בכירי חטיבת צפון רצועת עזה וחטיבת העיר עזה של ארגון הטרור בתמונות שטרם נראו מתוך המנהרות בעזה. מרבית הבכירים חוסלו במהלך הלחימה | צפו

זמן צפייה: 05:24

צה"ל ושב"כ חשפו הערב (שלישי) תיעוד מיוחד של בכירי חטיבת צפון רצועת עזה וחטיבת העיר עזה של חמאס, בתמונות שטרם נראו מתוך מנהרות חמאס לפני תחילת המלחמה. מרבית הבכירים חוסלו במהלך הלחימה.

חטיבת צפון הרצועה היא החטיבה השנייה בגודלה בחמאס, ובתקיפת המנהרה בה התחבאו מפקדים מארגון הטרור, מתחת לבתי אזרחים ובסמיכות לבית החולים האינדונזי, חיסלו כוחות צה"ל בהכוונת מודיעינית של שב"כ ואמ"ן את מפקד החטיבה, אחמד ע'נדור, סגן מפקד החטיבה, ואאל רג'ב, ובכירים נוספים, ביניהם מפקד גדוד הסיוע של החטיבה, ראש מערך התמ"ס ואחראי התצפיות בצפון הרצועה.

ע'נדור שימש כחבר במועצה המצומצמת של הזרוע הצבאית, והיה אחראי להכוונה וניהול של כלל פעולות הטרור של חמאס במרחב צפון רצועת עזה. במקביל לחיסולם של המפקדים בחטיבת צפון הרצועה, חוסלו מפקד גדוד בית לאהיא ומפקד גדוד מרכז ג'באליה. בשל הפגיעה בשדרת הפיקוד והתשתיות של החטיבה, נפגע משמעותית תפקודה.

בכירים בחטיבת צפון רצועת עזה של חמאס במנהרות
בכירים בחטיבת צפון רצועת עזה של חמאס במנהרות | צילום: דובר צה״ל

חטיבת העיר עזה היא החטיבה הגדולה ביותר בחמאס. בעיר עזה נמצאים מוצבים צבאיים רבים וכן אתרי יצור ומחסני אמצעי לחימה בלב האוכלוסייה האזרחית. כוחות צה"ל חיסלו בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן ארבעה מפקדי גדודים בחטיבת עזה, וביניהם מפקד גדוד צברה, מפקד גדוד שאטי, מפקד גדוד דארג' תפאח ומפקד גדוד סג'עייה. גדוד צברה נפגע משמעותית, ובנוסף למפקד הגדוד חוסלו מפקדים בשדרת הפיקוד המרכזית והוצאו מכלל שימוש תשתיות ומפקדות הגדוד.

בגזרת גדוד שאטי כוחות צה"ל השתלטו על מעוזים מרכזיים. באחריות הגדוד ישנן מפקדות מרכזיות של חמאס, ביניהן מפקדת חמאס בבית החולים שיפא שתשתיות בתת-הקרקע שלה סוכלו. בנוסף, חוסל אחראי הנ"ט בחטיבה, אחראי המערך האווירי ואחראי המערך הימי.