"העלינו אותם על אמבולנס ונסענו לשיפא": תיעוד מחקירת מחבלי חמאס

בתיעוד שפורסם היום מתוך חקירות שביצע שב"כ, ניתן לראות חטופים שנלקחו לרצועה ולשמוע מחבלי חמאס המספרים על החדירה למדינת ישראל בשבעה באוקטובר - ועל ביצוע החטיפות. אחד המחבלים סיפר: "חציתי את הגדר דרך פרצה שאפשרה לעבור ברגל, לאחר מכן עליתי על ג׳יפ ונסענו עד שער היישוב - עלינו מעליו ונכנסנו פנימה"

זמן צפייה: 04:48

בתיעוד שפורסם היום (שני) על ידי שב"כ, ניתן לראות חלקים מחקירתם של אדהם חוסא ואסמאעיל חוסא, מחבלי חמאס שחדרו בשבעה באוקטובר לשטח מדינת ישראל. השניים מתארים כיצד חטפו אזרחים תאילנדים ואזרח נפאלי משטחים חקלאיים של קיבוץ עלומים, העלו אותם על אמבולנס בגבול ונסעו אל בית החולים שיפאא שברצועת עזה.

"חציתי את הגדר דרך פרצה שאפשרה לעבור ברגל. לאחר מכן עליתי על ג׳יפ מגנום לבן ונסענו עד שער היישוב שהיה סגור. עלינו מעל השער ונכנסנו פנימה לאזור עם החדרים של החקלאים", סיפר המחבל בחקירתו, והוסיף: "שני אנשים שהייתי איתם לקחו מישהו ויצאו איתו. אחר כך אני הבאתי בנוסף לשני החטופים עוד אחד". בתיעוד שפורסם ניתן לראות צילומים ממצלמות האבטחה בבית החולים שיפא, בהם נראים החטופים.

בהמשך החקירה סיפרו המחבלים: "העלנו את החטופים לאמבולנס, שם אבו חאלד שאל את אחד החטופים מה שמו, אבל הוא לא הבין מה הוא שאל אותו. החטוף השני רמז לו: ׳תאילנד׳. ואז הבנו ששניהם עם אותה אזרחות ורוב הסיכויים שהם פועלים. אמרו לנו לנסוע עם האמבולנס לבית החולים שיפא".

אילוסטרציה של בית החולים "שיפאא
אילוסטרציה של בית החולים "שיפא"

"בשיפא החטוף הראשון צעד על רגליו והכנסנו אותו בהליכה. החטוף השני הוכנס למעלית ונשאו אותו על אלונקה. את השני הם הכניסו לחדר- שם היה אחד מאלקסאם ומחוץ לחדר היו שניים מאלקסאם", הוסיפו.

בסיום התיעוד אחד המחבלים אומר: "מחוץ לבניין בבית החולים היה ג׳יפ. עליתי עליו עם החטוף ובחור נוסף. הם כיסו את הראש שלו והניחו עליו מסיכה כדי שלא יזהו אותו".