תיעוד חקירת מחבל שהשתתף במתקפה: "הנהגת חמאס רימתה אותנו"

מוחמד יאסר זד אבו ריזק, שלקח חלק בהתקפה על מוצב סופה ונשבה בידי לוחמי צה"ל, טען בחקירתו כי חמאס שטה בצעירים פלסטינים ופיתה אותם כדי שיכנסו לשטח ישראל. כשנשאל מה היה מצופה ממנו לעשות עם אנשים שיתפוס במהלך המשימה, ענה: "להרוג אותם". בנוסף, הוא טען שראשי ארגון הטרור מנותקים ונטשו את המחבלים שנשלחו מאחור: "הם יושבים בקטאר וטורקיה"

זמן צפייה: 01:02

תיעוד מחקירתו של מחבל חמאס שנכנס לישראל בתחילת המלחמה ונתפס בשטחה על ידי חיילי צה"ל, פורסם היום (שבת) - כשבועיים לאחר מתקפת הפתע הרצחנית. המחבל, מוחמד יאסר זד אבו ריזק, טען בחקירה כי משימתו הייתה לתקוף את מוצב סופה ולהרוג את החיילים שנמצאים בו.

במהלך החקירה, המחבל תקף את ראשי חמאס וטען כי הם "רימו ופיתו אותנו". הוא הוסיף בנוגע להנהגת ארגון הטרור: "הם יושבים בבתים שלהם והשאירו אותנו כאן. הם נמצאים בקטאר ובטורקיה, מדברים בשם אל אקצא והמוסלמים ונשארים שם, בזמן שהם שולחים אותנו לכאן".

לאחר שהחוקר שאל למי הוא מתכוון, המחבל נקב בשמותיהם של איסמעיל הניה וחאלד משעל, והוסיף: "הם שם בזמן שהמשפחות שלנו מופצצות בעזה".

פלסטינים פורצים את גדר הרצועה
מחבלים פורצים את גדר הרצועה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

חלק מהמחבלים שנתפסו במהלך השבועיים האחרונים מועברים ‏לאחר חקירות באמ״ן ובשב"כ למשטרה - לצורך העמדתם לדין פלילי והמשך החזקתם במאסר בישראל.