צה"ל חושף: חמאס מיקם בורות שיגור רקטות בסמיכות לבתי ספר

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, התייחס בחשבון הטוויטר שלו ליום ייסוד ארגון הטרור והציג תיעוד של בורות לשיגור רקטות שהותקנו בסמוך למוסדות חינוך ברצועת עזה. "חמאס עמד בקשר עם אנשי חינוך לקידום תשתיות טרור באזורי בתי ספר ומבנים אזרחיים"

בורות שיגור רקטות בסמוך לבית הספר אלפרקאן בשכונת אלזיתון
בורות שיגור רקטות בסמוך לבית הספר אלפרקאן בשכונת אלזיתון | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, חשף היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו תיעוד של בורות שיגור רקטות של חמאס, שהותקנו בסמוך לבתי ספר ברצועת עזה. "חמאס מנצל את התווך האזרחי ברצועת עזה לטובת פעילות טרור, בדגש על בתי ספר" כתב. "חמאס פעל מול שלושה בתי ספר שונים ברצועה ועמד בקשר עם אנשי חינוך לקידום תשתיות טרור באזורי בתי ספר ומבנים אזרחיים", הוסיף אדרעי.

אדרעי פרסם תמונות של כמה בורות שיגור ביניהם גם בור שיגור הנמצא בסמוך לבית ספר "מעאד בן ג'בל" בשכונת שג'אעיה. לטענת אדרעי, טרם מבצע "שומר החומות" מנהל בית הספר ניהל קשר עם פעיל במערך הרקטי בחמאס והוא ככל הנראה אפשר ירי מאזור בית הספר. כמו כן, אדרעי חשף בורות שיגור בסמוך לבתי הספר "ח'ליל אל-נובאני" ו"אל-פרקאן" שבשכונת אלזייתון.

בור שיגור בסמוך לבית ספר מעאד בן ג'בל בשאגעיה
בור שיגור בסמוך לבית ספר מעאד בן ג'בל בשאגעיה | צילום: דובר צה''ל

עוד הוסיף וטען אדרעי כי חמאס ניצל את המבנים הציבוריים, שלכאורה היו אמורים לשמש כמקום בטוח לילדי הרצועה, להקמת תשיות טרור. "התנהלות חמאס שנחשפת פעם נוספת, מוכיחה כי הארגון עושה שימוש בתושבי הרצועה, ובמקרים הללו בילדים תמימים כמגינים אנושיים. בבתי ספר אלה לומדים בשגרה מעל 1000 תלמידים - ארגון חמאס בוחר במודע לסכן אותם", כתב.

בור שיגור בסמוך לבית ספר 'ח'ליל אלנובאני' בשכונת אלזייתון
בור שיגור בסמוך לבית ספר ''ח'ליל אלנובאני'' בשכונת אלזייתון | צילום: דובר צה''ל

בורות שיגור רקטות בסמוך לבית הספר אלפרקאן בשכונת אלזיתון
בורות שיגור רקטות בסמוך לבית הספר אלפרקאן בשכונת אלזיתון | צילום: דובר צה''ל

עוד היום, חמאס ציין את יום ייסוד הארגון, ולרגל המאורע נשא דברים המפקד העליון של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס - מוחמד דף. בהקלטה שהושמעה לנוכחים בטקס, דף שיגר איום לישראל: "אומרים להנהגת האויב - אתם הזרים באדמתנו. אבותיכם נכשלו בעקירת העם שלנו. אתם היום פוחדים יותר לעשות את מה שהם רצו לבצע ונכשלו. השלל שלנו - סופכם וסוף היישות שלכם".

במהלך הטקס חמאס הציג מל"טים, לטענתו מתוצרת עזה, שחגו באוויר. בארגון הציגו נשק וטענו כי מדובר בנשקו של הדר גולדין. במשפחתו של גולדין אישרו כי שזהו אכן נשקו של הדר.

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, אמר בנאומו: "הממשלה הציונית הקרובה עומדת למהר ולייהד את ירושלים, ולחסל את סוגיית האסירים הפלסטינים". הוא הוסיף: "גוב האריות, מחנה הפליטים ג'נין וההתנגדות לכיבוש ותקיפת ההתנחלויות והסלמת ההתנגדות – הן הדרכים היחידות לכך שעמנו ישתחרר. הצעירים בגדה ובגדודי חללי אל-אקצא, אל-קסאם, פלוגות ירושלים, גדודי אבו עלי מוסטפא - קחו את היוזמה בידיכם". סינוואר פנה לערביי ישראל: "אנשינו בפנים - אחדו שורות נגד הפאשיסטים הציונים. דעו כי אתם הפצצה הגרעינית שבלב הכיבוש".

"הסבב האחרון של המשא ומתן לחילופי אסירים נערך לפני הבחירות. הדרישות שלנו היו ברורות והן השחרור האסירים החולים, האסירות והילדים. לנוכח הסחבת שאותה מגלה הכיבוש - אנחנו מודיעים כי אנחנו נותנים זמן מוגבל להשלים את עסקת האסירים. אם לא - אנחנו נסגור את הסוגיה הזו לנצח נצחים".