שב"כ: פעיל חמאס שהסתנן לישראל ונעצר - הודה שהונחה להפיל מסוק

עז אלדין חוסין סיפר בחקירתו שהסתנן מעזה בשחייה נוכח קשיים אישיים ולאחר רדיפה והכפשה מצד בכירי חמאס. בן ה-24 השתייך למערך ההגנה האווירית והתבקש לירות על כלי טיס ישראלים

זמן צפייה: 00:26

שב"כ התיר היום (חמישי) לפרסום כי פעיל חמאס שנעצר לאחר שהסתנן לישראל מהים הודה בחקירתו כי הונחה להפיל מסוק של צה"ל בטיל כתף. לדברי, עז אלדין חוסין, בן 24, תושב ג'בליה שבצפון רצועת עזה, הוא הסתנן לישראל מרצונו נוכח קשיים אישיים במישור המשפחתי ולאחר רדיפה והכפשה מצד בכירי חמאס.

מחקירתו עלה כי בשנת 2013 גויס לזרוע הצבאית של החמאס. עד לשנת 2018 פעל חוסין במערך ההגנה האווירית של החמאס, בין היתר, בתפקיד פיקודי כאחראי חוליית טילי כתף. במסגרת תפקיד זה החזיק בביתו טיל נ"מ והונחה לשגרו לעבר מסוק ישראלי, ככל שינחת בסביבת ביתו בעזה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "האלימות נגד המפגינים עלולה להביא למלחמת אחים"

5 נערים נעצרו בי-ם: חשד שביצעו עבירות מין בבת 12 – ותיעדו

יועץ רה"מ מפריך את השמועות: "שלומה של שרה נתניהו טוב"

עז אלדין חוסין, לוחם חמאס שהסתנן לישראל | צילום: שב''כ

במסגרת פעילותו בחמאס השתתף חוסין בהכשרות שונות ובפעילויות צבאיות נגד ישראל. כך, במסגרת שירותו למד חוסין אודות כלי טיס של חיל האוויר הישראלי ותפקידם, טילי נ"מ וכן אודות משקפות ומצלמות לצורך תצפית על תנועת המטוסים הישראלים בשמי עזה. על פי הודעת שב"כ, חקירתו של חוסין חשפה מודיעין רב אודות ארגון החמאס. עם סיום החקירה, הוגש היום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע המייחס לחוסין עבירות ביטחוניות חמורות.​

תיעוד מעצר לוחם חמאס שהסתנן לישראל
תיעוד מעצר לוחם חמאס שהסתנן לישראל | צילום: דובר צה''ל

מקרה דומה אירע לפני כשלושה שבועות כאשר דווח באתר חדשות פלסטיני כי בכיר ביחידת הצוללנים של גדודי עז א-דין אל-קסאם עזב אתמול את רצועת עזה באמצעות סירה לכיוון ישראל כשבידיו מידע רגיש של חמאס. זאת, לאחר שדיווח ביום חמישי האתר כי פעילים לשעבר בזרוע הצבאית של חמאס נעצרו על ידי משרד הפנים ברצועה לאחר שהצטרפו לדאע"ש ותכננו לפגוע במבנים השייכים למנגנוני הביטחון ברצועה.

האתר דיווח מפי מקורות כי בכיר זה ברח מהרצועה כשברשותו מחשב נייד המכיל מידע רגיש אודות יחידת הצוללנים של חמאס. כמו כן, הוא ברח לכיוון ישראל כשברשותו גם סכומי כסף ומכשירי האזנה שהיו אצלו בזמן שפיקד על יחידת צוללנים זו של חמאס.