צה"ל איתר והשמיד את מנהרות המטה הכללי של חמאס בצפון עזה

בקומת מרתף של דירה בצפון הרצועה, אותרה דירה ששימשה כדירת המסתור של מנהיג חמאס בעזה, סינוואר. במרתף הדירה התגלה פיר אסטרטגי למנהרה - המשמש ככל הנראה את בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של חמאס.

זמן צפייה: 01:30

מדובר צה"ל נמסר הערב (שישי) כי בשבועות האחרונים, הכוחות איתרו והשמידו את אחת מדירות המסתור של ראש הזרוע המדינית של חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר. הדירה מוקמה סמוך לעיר עזה שבצפון הרצועה, ובתוכה אותרו ממצאים רבים. לאחר בירור הממצאים, נמצא כי הדירה משמשת כדירת מסתור של סינוואר.

כמו כן, לוחמי יהל"ם ביצעו חקר באמצעות אמצעים טכנולוגיים וגילו כי בקומת המרתף ממוקם פיר אסטרטגי. הכוחות חקרו את הפיר והגיעו למנהרה משמעותית שככל הנראה משמשת את בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של חמאס.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2312291746' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='השמדת המנהרות במרחב המטה הכללי של חמאס ' poster='' kid='1_k8vucddb' duration='55']

הדירה היא חלק מרשת מנהרות ארוכה ומסועפת, בה התניידו ופעלו בכיר חמאס. הפיר שאותר הוביל למנהרה באורך של 218 מטרים ובעומק של כ-20 מטרים בצפון רצועת עזה. במנהרה נמצאו רשת חשמל, אוורור ותשתיות ביוב, אמצעי שהיה, חדרי תפילה ומנוחה, והיא נבנתה כך שאפשר לשהות בה ולנהל ממנה לחימה לפרקי זמן ארוכים.