בישראל מאשרים: חמאס שחרר שתי חטופות בעלות אזרחות אמריקנית

יהודית רענן בת ה-59 ובתה נטלי בת ה-18, שהגיעו משיקגו ושהו אצל בני משפחה בנחל עוז, הן השתיים שחמאס הודיע על שחרורן מסיבות הומנטיריות, "כמענה למאמצים מצד קטר". הן צפויות להגיע למצרים דרך מעבר רפיח בתיווך של הצלב האדום

זמן צפייה: 05:12

בסופו של היום ה-14 למלחמה, בישראל מאשרים הערב (שישי) כי חמאס שחרר שתי חטופות בעלות אזרחות אמריקנית - יהודית רענן בת ה-59 ובתה נטלי בת ה-18. הן הועברו בתיווך של הצלב האדום למצרים דרך מעבר רפיח, ובגבול הרצועה קיבל אותן הממונה על החטופים והנעדרים, תא"ל במיל' גל הירש, משם הן עשו את דרכן לבסיס צבאי במרכז הארץ.

מוקדם יותר טען דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, כי שוחררו שתי חטופות בעלות אזרחות אמריקנית. "כמענה למאמצים מצד קטר, שיחררנו עצורים אמריקנים (אם ובתה)", כתב בהודעה שפורסמה בעמוד הטלגרם שלו, "וזאת מסיבות הומניטריות ועל מנת להוכיח לעם האמריקני ולעולם שהטענות של ממשל ביידן הפשיסטי הן שקריות ולא אמיתיות".

יהודית ובתה נטלי חזרו לאחרונה לישראל משיקגו, מתוך רצון לבנות את חייהן מחדש בישראל. בזמן חיפושי הדירה התגוררו השתיים בקיבוץ נחל עוז ליד בני משפחתם, וכך הן נקלעו לטבח האכזרי ביום שבת. בדקות שקדמו לטבח דיווחו יהודית ונטעלי כי הן שומעות ירי מסביבן, ובהמשך קיבלו בני המשפחה עדכון כי הן הוצאו מדירתן בריאות ושלמות, וכי הן הועברו תחילה לבית של משפחה אחרת - ומשם נחטפו לעזה. מלבדן נעדרים עוד עשרה מבני המשפחה אשר התגוררו בנחל עוז.

יהודית רענן ובתה נטלי, החטופות ששוחררו
יהודית רענן ובתה נטלי, החטופות ששוחררו
התמונה האחרונה של יהודית רענן ובתה נטלי עם בני משפחתן בנחל עוז
התמונה האחרונה של יהודית רענן ובתה נטלי עם בני משפחתן בנחל עוז

בכיר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, התראיין הערב לערוץ אל-ג'זירה ואמר: "הזכרנו זאת בכל אמצע התקשורת - אנחנו לא מעוניינים לשמור חטופים אזרחיים, בין אם מדובר בנשים, ילדים, קשישים ובעלי אזרחות זרה. מספר רב של נציגויות דיפלומטיות יצרו איתנו קשר בנוגע לאזרחיים שנאסרו בעזה. היה תיווך קטרי ואמש התיווך הצליח".

"הודענו לצלב האדום לפני כמה ימים שאם תיווך כלשהו יצליח - זה ייעשה דרכו מפני שהוא אירגון פעיל שלא נסוג כמו שאר האירגוניים הבינלאומיים מצפון הרצועה לדרומה. כאשר התיווך הצליח והאש הופסקה וכל השמיים היו ריקים מכל מטוס מכל סוג שהוא – פעולה השחרור בוצעה. לאחר מכן, האם ובתה הועברו לצלב האדום ויציאתן תהיה דרך מעבר רפיח".

מפגינים בקפלן
מפגינים לשחרור החטופים, השבוע בתל אביב | צילום: רויטרס

בצה"ל אמרו אתמול כי בין 100 ל-200 ישראלים מוגדרים נעדרים מאז מתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר, וכי עד כה נמסרו הודעות ל-203 משפחות חטופים, בהם כ-30 ילדים ונערים מתחת לגיל 18 ובין 10 ל-20 קשישים וקשישות. "רובם נמצאים בידי כוח נוח'בה של חמאס", אמר דובר צה"ל, "וחלק בידי הג'יהאד האיסלאמי וארגוני טרור אחרים".