דובר חמאס: "לאף אחד אין מושג כמה מהחטופים בחיים"

בריאיון ל-CNN מביירות האשים אוסמה חמדאן את ישראל במצב, אמר כי מתקפת 7 באוקטובר הייתה "תגובה נגד הכיבוש", והוסיף ההצעה למתווה עסקה שהציג הנשיא ביידן אינה עומדת בדרישת הארגון לסיום המלחמה

זמן צפייה: 02:00

דובר חמאס אוסמה חמדאן אמר כי "לאף אחד אין מושג" כמה מהחטופים הישראלים בעזה עדיין בחיים, בריאיון שפורסם הלילה (שישי) ב-CNN. חמדאן שוחח עם CNN בביירות, בירת לבנון, ואמר כי כי ההצעה למתווה עסקה שהציג נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אינה עומדת בדרישת הארגון לסיום המלחמה. "כל עסקה חייבת לכלול הבטחות להפסקת אש קבועה ולנסיגה מוחלטת של צה"ל מעזה".

לכל העדכונים מהיום ה-252 למלחמה

חמדאן אמר ל-CNN כי חמאס זקוק לאמירה ברורה מצד ישראל כי היא מקבלת את הפסקת האש, נסיגה מוחלטת מעזה, ו"לתת לפלסטינים לקבוע את עתידם בעצמם, את השיקום והסרת) המצור". הוא הוסיף כי משך הפסקת האש הוא נושא מרכזי עבור חמאס, אשר מודאג מכך שלישראל אין כוונה להמשיך את השלב השני של העסקה.

"סיום הלחימה חייב להיות קבוע, וישראל חייבת לסגת מעזה לחלוטין", אמר חמדאן, "הישראלים רוצים את הפסקת האש רק לשישה שבועות ואז הם רוצים לחזור לקרב. לדעתי האמריקנים לא הצליחו עד עכשיו לשכנע את הישראלים לקבל הפסקת אש קבועה".

יחיא סנוואר מנהיג חמאס
יחיא סינוואר | צילום: רויטרס

כשנשאל שוב ושוב האם חמאס מתחרט על ההחלטה לתקוף את ישראל ב-7 באוקטובר, חמדאן האשים את ישראל במצב ואמר כי המתקפה הייתה "תגובה נגד הכיבוש". הוא גם דחה את הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" שהציג את ההתכתבויות של יחיא סינוואר, לפיהם מנהיג הארגון בעזה טען כי מותם של אלפי פלסטינים הוא "הקרבה הכרחית", וטען כי מדובר בהתכתבויות מזויפות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

הנשיא ביידן שוב הטיל אמש את האחריות על כישלון המגעים לעסקה על חמאס, ואמר כי הוא לא בטוח שעסקה יכולה לצאת לפועל בקרוב בגלל הסירוב של ארגון הטרור - אך הוסיף כי הוא לא איבד תקווה שעסקה תוכל לצאת לדרך בהמשך.

דברים דומים אמרו בכירים נוספים בבית הלבן, בהם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שביקר השבוע בישראל ובמדינות נוספות באזור, וגם ראש המטה לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן הטיל את האחריות על חמאס.