צה"ל חיסל שני בכירים בלשכה המדינית של חמאס

בצה"ל אמרו כי חיסלו את "שר הכלכלה" בחמאס, ג'וואד אבו-שמאלה, ואת האחראי על היחסים הבינלאומיים של ארגון הטרור, זכריא אבו-מועמר המקורב למנהיג חמאס יחיא סינוואר

זמן צפייה: 03:28

צה"ל חיסל היום (שלישי) שני בכירי חמאס ברצועת עזה. כוחות צה"ל חיסלו את ג'ואד אבו שמאלה וזכריא אבו מעמר, שתי דמויות בכירות בצמרת ארגון הטרור חמאס. ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של ארגון הטרור חמאס, וזכריא אבו מעמר, אחד מבכירי הלשכה המדינית של חמאס.

מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס של צה"ל חיסל הלילה את ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של ארגון הטרור חמאס. כחלק מתפקידו ניהל את הכספים בארגון וייעד את הכספים למימון והכוונת טרור בפנים הרצועה ומחוצה לה. החזיק בעבר בתפקידים ביטחוניים בארגון הטרור וכחלק מתפקידו הוביל מספר פעולות שמטרתן לפגוע באזרחים במדינת ישראל".

חרבות ברזל ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של ארגון הטרור חמאס שחוסל
ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של ארגון הטרור חמאס שחוסל | צילום: דובר צה"ל

לאחר מכן, הוסיפו כי "כלי טיס של צה"ל חיסל הלילה גם את זכריא אבו מעמר, אחד מבכירי הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, וראש משרד היחסים הלאומיים בלשכת המדיניות של ארגון הטרור חמאס ברצועה. בתפקידו היה אחראי על קבלת החלטות ברצועה, תפעול קשרי הפנים ותיאום בין הארגונים ברצועה".

הודגש כי "אבו מעמר היה ידוע כמקורב ליחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, וכחלק מתפקידו פעל רבות על מנת להסית ולפעול כנגד ריבונות מדינת ישראל ולסכן את תושביה. בנוסף, כחלק מתפקידו היה שייך לפורום הבכיר בארגון ובכך היה מעורב בקבלת ההחלטות של הארגון ותכנון מתווים ופעולות רבות נגד ביטחון מדינת ישראל".

ראש משרד היחסים הלאומים של חמאס, זכריא אבו עמר
ראש משרד היחסים הלאומים של חמאס שחוסל, זכריא אבו עמר | צילום: דובר צה"ל

ברקע חיסולי שני בכירי חמאס, נורו מטחי רקטות כבדים לעבר גוש דן ואזור השרון, אשקלון, עוטף עזה, וואדי ערה. מוקדם יותר היום, לוחמי צה"ל חיסלו ארבעה מחבלים חמושים במרחב חוף זיקים. כוח צה"ל מיחידת מגלן לוחמים נוספים מגדוד 17 (ביסלמ"ח) זיהו את המחבלים החמושים, ולאחר חילופי אש חיסלו אותם.