סגנו של סינוואר: "החטופים יחזרו רק אחרי נסיגה מלאה מהרצועה"

בחמאס אישרו את מותו של מנהיגם יחיא סינוואר, שחוסל על-ידי כוחות צה"ל בעזה, וסגנו - ח'ליל אל-חיה, ספד לו בריאיון לאל-ג'זירה. הוא אמר כי "אנו ממשיכים את דרכך, סינוואר", והוסיף: "החטופים יחזרו רק בהפסקת התוקפנות על עזה, בנסיגה מלאה מהרצועה, ובשחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא".

זמן צפייה: 01:31

בחמאס אישרו היום (שישי) את מותו של מנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר, שחוסל על-ידי כוחות צה"ל בעזה, וח'ליל אל-חיה, בכיר הארגון וסגנו של סינוואר, ספד לו בדברים שנשא בערוץ אל-ג'זירה. "החטופים יחזרו רק בהפסקת התוקפנות על עזה, בנסיגה מלאה מהרצועה, ובשחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא", אמר, "אנו ממשיכים את דרכך סינואר".

מהכלא הישראלי לטבח 7.10: סופו של "הקצב מח'אן יונס"

"חמאס מספידה היום אדם שהקדיש את חייו למען פלסטין ולמען שחרורה, השהיד יחיא סינוואר, אבו אבראהים, ראש הלשכה המדינית של חמאס ומפקד מבול אל-אקצא", אמר אל-חיה בפתח דבריו, "חמאס ממשיכה בפעילותה עד השחרור הכולל, השיבה והקמת המדינה הפלסטינית על כל השטחים שלה ובירתה ירושלים".

עוד אמר אל-חיה: " מותו של סינואר וכל המפקדים שקדמו לו רק יגביר את נחישותם וכוחם של חמאס והתנגדות".

סינוואר ברגעיו האחרונים ופינוי גופתו
סינוואר ברגעיו האחרונים ופינוי גופתו | צילום: דובר צה"ל

בכיר חמאס מחמוד מרדאוי אמר היום לערוץ הקטרי "אלערבי": "בחירת יורשו של סינואר היא צעד טבעי והדבר לא יארך זמן. המצב הנוכחי מחייב את קיצור התקופה לבחירת מנהיג חדש לתנועה. התנאים שלנו למשא ומתן לרגיעה לא ישתנו לאחר מותו של סינוואר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410181523' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד: ירי פגז הטנק לעבר המבנה בו הסתתר סינוואר' poster='' kid='1_8oadv8kd' duration='9']

בצה"ל חשפו היום פרטים חדשים אודות החיסול, וכן את תיעוד ירי פגז הטנק לעבר המבנה בו הסתתר סינוואר. לפי צה"ל, בזירת החיסול נמצאו על סינוואר חומרים מודיעיניים "רגישים ביותר", שיכלו להימצא רק עליו, וכאשר תקפו אותו הכוחות הוא השליך לעברם שני רימוני יד. האחד התפוצץ, השני לא, והכוחות לא נפגעו.