דיווח: ישראל התקינה מערכת להצפת מנהרות חמאס במי ים

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי ישראל התקינה מערכת של משאבות מים גדולות להצפת רשת המנהרות של חמאס מתחת לרצועת עזה במי ים, שמורכבת מלפחות חמישה צינורות שיכולים לשאוב מאות אלפי ליטרים של מים מהים התיכון. עוד נאמר כי טרם התקבלה החלטה סופית אם להפעילה 

זמן צפייה: 02:55

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח הלילה (שלישי) כי ישראל התקינה מערכת של משאבות מים גדולות להצפת רשת המנהרות של חמאס מתחת לרצועת עזה במי ים - מהלך שעשוי להרוס לחלוטין את המערך התת-קרקעי של ארגון הטרור ולגרום למחבלים לצאת מהן. לפי הדיווח, המערכת המדוברת מורכבת מלפחות חמישה צינורות שיכולים לשאוב מאות אלפי ליטרים של מים מהים התיכון - אך עם זאת טרם התקבלה החלטה בישראל אם להפעילה.

עוד דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" עוד כי לפי גורמים אמריקנים, התוכנית עדיין נשקלת ובממשל ביידן הזהירו את ירושלים כי הפעלת המערכת עלולה לסכן תשתיות ביוב ברצועת עזה ולפגוע במאגרים תת-קרקעיים של מים מתוקים.

גורם אמריקני צוטט בדיווח באמרו כי "אנחנו לא בטוחים עד כמה השאיבה תהיה מוצלחת, מכיוון שאיש אינו יודע את פרטי המנהרות והאדמה שסביבן. אי אפשר לדעת אם זה יהיה יעיל כי אנחנו לא יודעים איך מי ים יתנקזו במנהרות שאיש לא היה בהן בעבר".

גורם בצה"ל אמר ל"וול סטריט ג'ורנל": "צה"ל פועל לפירוק יכולות הטרור של חמאס בדרכים שונות, תוך שימוש בכלים צבאיים וטכנולוגיים שונים".

כוחות צה"ל במנהרה מתחת לביה"ח שיפא
כוחות צה"ל במנהרה מתחת לביה"ח שיפא | צילום: רויטרס

אתמול פורסם כי מתחילת התמרון הקרקעי איתרו מעל ל-800 פירי מנהרות תת קרקעיות הארגון, מתוכם הושמדו כ-500 במגוון שיטות מבצעיות, ביניהן פיצוץ וחסימה. חלק מן הפירים שאותרו חיברו בין נכסים אסטרטגיים של חמאס באמצעות התווך התת-קרקעי. בנוסף, הושמדו קילומטרים רבים של תוואי מנהרות.

הפירים אותרו במרחבים אזרחיים ורבים מהם אותרו בסמוך למוסדות לימוד, גני ילדים, מסגדים וגני שעשועים, או בתוכם. בחלק מן הפירים, איתרו כוחות צה"ל אמצעי לחימה רבים שהושארו בתוכם. מדובר צה"ל נמסר כי "ממצאים אלה הם הוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה ארגון הטרור באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי, וככסות לפעולות הטרור שלו", וכי "לאחר איתור הפירים כוחות צה"ל מבצעים פעילות חקר מעמיקה להבנת מאפייני המנהרות ולאחר מכן הכנת התוואי התת קרקעי להשמדתן".