נורית, עדן, ואבי: צה"ל חשף פרופילים פיקטיביים של חיזבאללה

צה"ל פרסם רשימה של 17 פרופילים פיקטיביים של מחבלי חיזבאללה ברשתות החברתיות, בעזרם ניסו לאסוף מידע מודיעיני מחיילי צה"ל, איתם הצליחו לנהל קשרים אישיים בהתכתבויות, הקלטות ושיחות וידאו. בין הדמויות המתחזות: נורית אוחנה, טניה אוחיון ואנה דיין

זמן צפייה: 01:01

צה"ל פרסם הערב (חמישי) רשימה של 17 פרופילים פיקטיביים של מחבלי חיזבאללה, בעזרתם ניסו לאסוף מידע מודיעיני ברשתות החברתיות, ולהוציא מידע רגיש מחיילים על אודות מיקומם בבסיסים ברחבי הארץ ומיקומי הכוחות הפרוסים. למצגת המלאה שפרסם צה"ל.

אותם המחבלים התחזו לדמויות פיקטביות ברשת אשר מזדהות בחלק מהפעמים כחיילי צה"ל. הדמויות ניהלו קשרים אישיים עם חיילים באמצעות התכתבויות, הקלטות ושיחות וידיאו.

פרופיל פיקטיבי
פרופיל פיקטיבי | צילום: דובר צה"ל

כך לדוגמה, לאחד הדמויות קראו "טניה אוחיון", ולה היו 223 עוקבים. הדמות הציגה את עצמה כחברה טובה של דמות נוספת של אויב, ואף תייגה אותה בסטורי באינסטגרם. דמות נוספת נקראה "אוחנה נורית", בעלת 305 עוקבים. הדמות טענה כי היא מאשקלון, התחזתה למשרתת בצה"ל, ועקבה אחר חיילים רבים ודפים צבאיים ברשתות. לדמות אחרת קראו "ניצן לוי", והיא הייתה מעלה תוכן גנרי ותמונות אטרקטיביות במטרה לייצר שיח.

פרופיל פיקטיבי
פרופיל פיקטיבי | צילום: דובר צה"ל

מצה"ל נמסר כי מעקב אחר חיילים ברשתות החברתיות הינה אחת משיטות האויב להעשרת המודיעין. וכי משרתי צה"ל וכלל הציבור מתבקשים לגלות עירנות מירבית בנושא ולהמשיך לדווח לגורמי המקצוע השונים על דמויות חשודות שמופיעות ברשתות הדיגיטל השונות ולנקוט בצעדי הגנה על הפרטיות ברשת.