רה"מ: "גם אני לא חף מטעויות. בחירות במלחמה? חוסר אחריות"

בהצהרה בקריה אמר נתניהו כי "המלחמה נמשכת. הפסקתה לפני השגת היעדים - פגיעה בביטחון לדורות". הוא רמז לפעילות באיראן: "מי אמר שאנחנו לא תוקפים אותה?". עוד הוסיף: "מי שמדבר על היום שאחריי - מדבר על היום שאחרי רוב אזרחי ישראל"

זמן צפייה: 02:49

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בקריה שבתל אביב - זמן קצר לפני כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני וקבינט המלחמה. הוא אמר: "לא נסיים את המלחמה לפני הניצחון המוחלט על חמאס. אם המלחמה תופסק לפני השגת המטרות - תהיה זו פגיעה בביטחון ישראל לדורות. זה מעביר מסר של חולשה שיעודד את אויבינו לחשוב שהם יכולים לנו, ואז הטבח הבא - הוא עניין של זמן". לדבריו, "אני מתחייב - לא נעצור בלי השבת החטופים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-vote-zone-clips-part-1801241936' autoplay='0' credit='' desc='ההצהרה המלאה של רה"מ נתניהו' poster='' kid='1_9uv3g7nj' duration='1231']

במענה לשאלת חדשות 13 אמר רה"מ כי "אף אחד לא חף מטעויות, בוודאי לא אני". בנוסף, תקף את התקשורת: "אני נלחם בחמאס, ואתם נלחמים בי". עוד הבהיר נתניהו לחדשות 13: "עד היום, המשפט שלי לא הפריע לנהל את המלחמה. עורכי הדין שלי מנהלים אותו וימשיכו לנהל אותו". בחודש שעבר פרסמנו כי רה"מ ביקש לעכב את משפטו ולדחות עדויות מסוימות לסוף המלחמה.

ראש הממשלה נשאל גם על האפשרות לקיום בחירות, וענה: "בעיצומה של המלחמה, להתחיל בקמפיינים של תעמולה ולפלג את העם? מי שמייחל לבחירות הם חמאס ואיראן. זה חוסר אחריות, ויפגע קשות במאמץ המלחמתי". בנוסף, הכחיש את הדיווח לפיו הציע לליברמן וללפיד להצטרף לממשלתו. כמו כן, אמר: "מי אמר שלא תוקפים את איראן? אנחנו תוקפים. היא ראש התמנון".

עדות מילצ'ן, רה"מ בנימין נתניהו בבית המשפט
רה"מ בנימין נתניהו בבית המשפט, יוני 2023 | צילום: ראובן קסטרו

עוד אמר נתניהו: "בכל הסדר בעתיד - מדינת ישראל חייבת לשלוט מבחינה ביטחונית על כל השטח ממערב לירדן". לפי ראש הממשלה, "מי שמדבר על היום שאחרי נתניהו - מדבר על היום שאחרי רוב אזרחי ישראל, על הקמת מדינה פלסטינית עם הרשות הפלסטינית". נתניהו הוסיף כי "היום שאחרי הוא היום שאחרי חמאס - פירוז מלא של רצועת עזה והקמת מינהל אזרחי", והדגיש: "אנחנו מספקים סיוע הומינטרי מינימלי".

רה"מ נשאל גם על הדיווח בנושא מידור שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי מההחלטה להעביר תרופות לחטופים בעזה, ועל כך שהטיל את האחריות על בידוק משלוחי התרופות לעזה - על מערכת הביטחון. לדבריו, "זו עוד דוגמה למסכת השקרים. לא היה מידור. 4 ימים לפני העברת התרופות שלח ראש המוסד מזכר מפורט לאלוף ניצן אלון ולראש שב"כ. שקר נוסף הוא שאישרתי להכניס תרופות ללא בידוק. מיד כששמעתי שיש כוונה כזאת, לקחתי אחריות והנחיתי: יהיה בידוק, בין אם חמאס יקבל זאת או לא. זאת פארסה". בנוסף, אמר: "המתווך הקטרי אמר שהתרופות יגיעו עד אחרון החטופים".