פצועים בעימותים בחווארה, חיילים תועדו רוקדים בחגיגת פורים

לפי הפלסטינים, חמישה נפצעו קל מיידוי אבנים של מתנחלים בעיירה. במקביל, חיילים תועדו רוקדים וחוגגים את פורים עם יהודים שנכנסו למקום. בצה"ל בודקים את האירוע

זמן צפייה: 00:15

הפלסטינים מדווחים הערב (שני) על לפחות חמישה פצועים מיידוי אבנים של מתנחלים על מכוניות וחנויות בחווארה. במקביל, חיילים תועדו כשהם רוקדים וחוגגים את פורים, ככל הנראה עם חסידי חב"ד. בצה"ל בודקים את האירוע.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2306031116' autoplay='0' credit='' desc='עימותים בחווארה' poster='' kid='1_65m6qj6g' duration='']

תנועת "עומדים ביחד", שהובילה את מחאת הסולידריות בחווארה, הגיבה על האירועים: "אחרי שסמוטריץ׳ קרא למחוק את חווארה, המתנחלים הבינו את המסר והמשיכו את הפוגרומים באין מפריע. לרבים כבר ברור: שליטה צבאית על מיליוני אנשים מביאה רק אלימות. הפלסטינים סובלים מכך, אבל גם הישראלים, ולשני העמים מגיעה מציאות אחרת, של שלום ושל ביטחון".

בשבוע שעבר נעצרו שישה מתנחלים - ארבעה בגירים ושני קטינים מיצהר וגבעת רונן - בחשד למעורבות בהפרות סדר, הצתות, תקיפה וגרימת נזק בחווארה במהלך הפרעות בעיירה.

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בחווארה
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בחווארה | צילום: דובר צה''ל

בפרעות בחווארה, שהתרחשו אחרי הפיגוע שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב מהר ברכה, נכנסו מאות מתנחלים לעיירה כשהם רעולי פנים, והחלו להתפרע במקום. יותר מ-100 כלי רכב הוצתו ועשרות בתים נשרפו כליל. אדם אחד נהרג ואחר נפצע קשה מיידוי אבנים.