ברקע הדריכות בצפון: 97 כיתות כוננות צוידו מחדש בנשק

צה"ל חימש 97 כיתות כוננות בצפון במסגרת תוכנית לציודן מחדש. כל יישוב קיבל ערכה מלאה הכוללת ציוד לחימה וחילוץ, ציוד רפואי, מדים, אמצעי מיגון וציוד נוסף. במסגרת השלב השני של התוכנית יתבצע מהלך דומה לחימוש 23 כיתות כוננות נוספות ברמת הגולן

זמן צפייה: 00:22

על רקע הלחימה בצפון, ולקראת כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני היום (שני) לדיון בנושא - שבו צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להכריז על החזרת התושבים לבתיהם כאחת ממטרות המלחמה - הודיעו משרד הביטחון וצה"ל כי הסתיים תהליך חימושן מחדש של 97 כיתות כוננות במועצות האזוריות גליל עליון, מעלה יוסף, מבואות חרמון, מרום הגליל ומטה אשר, והערים נהריה, קריית שמונה ומעלות-תרשיחא. כל יישוב קיבל ערכה מלאה הכוללת ציוד לחימה וחילוץ, ציוד רפואי, מדים ואמצעי מיגון.

במסגרת השלב השני של התוכנית, שנקראת "משיב הרוח", יתבצע מהלך דומה לחימוש 23 כיתות כוננות נוספות ברמת הגולן, ובהמשך יירכשו כ-9,000 כלי נשק מסוג "ערד" בהיקף של כ-50 מיליון שקלים לכיתות הכוננות ביישובי קווי העימות. עם סיום הייצור והאספקה, צפוי משק כיתות הכוננות להיות אחיד, כשכל אנשי הכוננות ביישובי הארץ יהיו חמושים.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר אמר: ״מתחילת המלחמה וכחלק מהפקת הלקחים, משרד הביטחון פועל לחזק את כיתות הכוננות שלחמו בגבורה ב-7 באוקטובר. אחרי שציידנו מחדש את ישובי עוטף עזה, כעת אנו משלימים את ציודן מחדש של כ-100 כיתות כוננות בצפון באמצעי לחימה, שיכללו גם את ה'ערד'- הנשק המתקדם מפיתוח ישראלי. התכנית היא חלק ממדיניות חיזוק ההגנה בגבולות ובאזורי חיכוך והגברת עצמאות הייצור ובכלל כך הצטיידות בנשק ישראלי איכותי. משרד הביטחון וצה״ל ימשיכו לחזק לצייד ולאמן את כיתות הכוננות".

מדים עבור פלגות כוננות בישובים בצפון
מדים עבור פלגות כוננות בישובים בצפון | צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
צוידו מחדש כיתות כוננות בישובים בצפון
צוידו מחדש כיתות כוננות בישובים בצפון | צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ואמר לו כי "האפשרות להסדרה בצפון חולפת, חיזבאללה ממשיך לקשור את עצמו לחמאס". עוד הבהיר שר הביטחון כי ישראל מחויבת להרחקת חיזבאללה מהגבול. מוקדם יותר הבוקר זוהו שתי נפילות במטולה: טיל נ"ט פגע במבנה וטיל נוסף התפוצץ בשטח פתוח וגרם לנזק במקום, אין נפגעים.