איזנקוט: "תומך בשלטון צבאי ישראלי בעזה - לצד שליטה בינ"ל"

חבר קבינט המלחמה התייחס לשאלת "היום שאחרי" בוועדת חוץ וביטחון, ותמך בשליטה צבאית של ישראל ברצועה, לצד "שליטה של פורום בינלאומי עם דומיננטיות מצרית בעזה". עוד טען השר: "ארה"ב הקימה פורום של מדינות לדון בעתיד הרצועה לאחר המלחמה, נתניהו סירב שישראל תצטרף"

ח"כ גדי איזנקוט בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה
ח"כ גדי איזנקוט בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בישיבת ועדת החוץ והביטחון שהתקיימה היום (שני) בכנסת, השר גדי איזנקוט התייחס לשאלת "היום שאחרי המלחמה", ואמר כי לתפיסתו, "ישראל צריכה לשלוט צבאית ברצועה, לצד שליטה של פורום בינלאומי עם דומיננטיות מצרית בעזה".

עוד אמר השר כי מטרות המלחמה טרם הושגו, ואף טען כי "היה צריך לעדכן אותן מאז שנקבעו בסוף חודש אוקטובר". ברקע המגעים התקועים לעסקת חטופים, איזנקוט תומך בהגעה להסכם על מתווה לעסקה, משום שלדבריו, "מספר החטופים הולך וקטן - וממילא המלחמה תימשך שנים". השר טען כי לשיטתו, "אין טעם לדון באפשרות להגלות את סינוואר, משום שהדרך היחידה היא לחסל אותו".

חבר קבינט המלחמה הודיע כי האמריקנים הקימו פורום של שש מדינות שיעסקו בנושא "היום שאחרי", בו חברות ארה"ב, מצרים, קטאר, סעודיה, והרשות הפלסטינית. לפי השר, ישראל קיבלה הצעה להיות חברה בפורום, אך ראש הממשלה נתניהו דחה את ההצעה בתוקף.

כוחות צה"ל בג'באליה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

כמו כן, איזנקוט הביעו חוסר שביעות רצון מדרך הניהול של המתלחמה המתמשכת, וטען כי הוא "מרגיש מחסור בדיונים רציניים ואסטרטגיים של הקבינט". עוד הוסיף חבר הקבינט כי נושא הנורמליזציה של ישראל עם סעודיה "לא מטופל כמו שצריך".