המו"מ על החטופים: סינוואר ניתק קשר, חילוקי דעות בקבינט המלחמה

האם פחתו הסיכויים לעסקה? חמאס ניתק קשר עם המתווכים מאז הכניסה לשיפא. הקו האדום של ישראל: החזרת כל האימהות והילדים. נתניהו וגלנט דורשים שסינוואר לא יחמוק מאחריות לגורל חלק מהחטופים. בניגוד לרוב הדרג המדיני: ראש המוסד דוחף לקחת את העסקה המוצעת. קבינט המלחמה התכנס

זמן צפייה: 04:26

בעוד שהערב (חמישי) התכנס קבינט המלחמה לדיון בסוגיית החטופים, חילוקי הדעות מתמקדים בדילמה האם לקבל את הצעת חמאס. כלומר, להחזיר את מי שניתן - או להתעקש על הקו האדום העיקרי של ישראל: החזרת כל הילדים והאימהות מהשבי תחילה. בינתיים, מאז הכניסה לשיפא, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ניתק קשר עם המתווכים והפסיק את המו"מ.

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט נוקטים בעמדה שלפיה על ישראל לא להתפשר ולעמוד על דרישותיה. בכיר ישראלי: "הצבא גמיש ולא מערים קשיים על עסקת חטופים".

יחיא סינוואר
יחיא סינוואר

עם זאת, בתוך הקבינט נשמעים גם קולות אחרים. מלבד איזנקוט, גם ראש המוסד דדי ברנע נוקט בעמדה הראשונה ותומך בקבלת הצעת חמאס.  בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 לקראת הדיון: "מנסים לייצר עסקה הומניטרית, זה אומר שאף אמא ואף ילד לא נשארים מאחור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת על התנהלות קבינט המלחמה בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "העובדה שאחרי 41 יום סינוואר עוד מסוגל לנהל מו"מ ולקבוע את תנאי שחרור החטופים אומרת שאנחנו לא בכיוון. הגיע הזמן שקבינט המלחמה יתחיל לשדר עוצמה, ינתק מגע ויבהיר במעשים לנאצי הזה ולפטרון הקטארי שלו שמכאן והלאה רק אנחנו קובעים את התנאים, ובעיקר שמנוי וגמור איתנו להשמיד אותו ואת הארגון שלו טוטאלית. כבר מזמן היינו צריכים להיות במצב שבו אנחנו מסרבים לנהל מו"מ ומדברים רק באש וגופרית, והוא רודף אחרינו ומתחנן לעסקה".