דיווח: "ישראל תקפה בסוריה נמל תעופה בשימוש רוסי-איראני"

שעות ספורות אחרי התקיפה בנמל תעופה בחומס שבסוריה ייחסו לישראל – דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי רוסיה ואיראן עושות שימוש במקום. עוד נאמר כי רוסיה הרחיבה באחרונה את אחד המסלולים. סוריה האשימה: "לפחות שני חיילים נהרגו בתקיפה"

זמן צפייה: 00:21

לאחר שדווח היום (ראשון) בכלי התקשורת בסוריה שישראל תקפה בשדה תעופה באזור חומס שבסוריה, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי איראן השתמשה בתקופה האחרונה בשדה התעופה הצבאי באלשעיראת, שעל פי הסורים היה מטרת התקיפה. עוד מדווח כי ישנם כוחות צבא רוסיים בסמוך לאזור, וכי מתקנים תת-קרקעיים ומסלולים באזור עברו הרחבה על ידי הצבא הרוסי במהלך השנים האחרונות.

לפי הדיווח, מקורות מודיעיניים טוענים כי ישראל הגבירה במהלך התקופה האחרונה את תדירות התקיפות על שדות תעופה בסוריה, על מנת לפגוע בשימוש ההולך והגובר של איראן בקווי אספקה אוויריים לבעלות ברית בסוריה ובלבנון, ביניהן ארגון הטרור חיזבאללה.

המרכז הסורי לזכויות אדם שעוקב אחרי אירועים שכאלה, טוען כי מחסן אמצעי לחימה המיועד עבור מיליציות איראניות ועבור חיזבאללה, הנמצא בבסיס באלשעריאת, נהרס במהלך התקיפה.

פיצוצים בחומס, סוריה
פיצוצים בחומס, סוריה

נזכיר כי כלי תקשורת בסוריה דיווחו הערב  כי מערכות ההגנה האווירית בלמו "מטרות עוינות" בשמי חומס. הטלוויזיה הסורית האופוזיציונרית מסרה כי לפי דיווחים מכלי תקשורת של המשטר הסורי ישראל היא זו שתקפה במזרח חומס. ההתקפה. מקור המזוהה עם המשטר הסורי מסר כי "כמה קציני הגנה אווירית סורים נהרגו במהלך ניסיונות ליירט את התקיפה הישראלית בפרברי חומס".

בשבוע שעבר דווח על מספר תקיפות אווירית שאירעו בלילה במזרח סוריה, באזור הגבול עם עיראק. תחילה, המיליציות הפרו-איראניות, שמטרותיהן היו שהותקפו על ידי המטוסים - האשימו את האמריקנים, שהכחישו כל קשר לתקיפה. לאחר מכן נשמעו קולות בסוריה ובלבנון, לרבות בערוצים המזוהים עם חיזבאללה, כמו זה בדיווח בערוץ "אל-מיאדין", שם הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל.

באותו הערב דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה. לפי הדיווח, "ישראל ביצעה תקיפות אוויריות במזרח סוריה נגד שיירת כלי רכב החשודה בהברחת נשק איראני, שחצתה את הגבול מעיראק". במהלך התקיפה, כך לפי דיווחים מקומיים, נהרגו לפחות 20 בני אדם.