הרמטכ"ל ללוחמים: "אחריותנו - להיכנס לעזה ולפגוע קשות בחמאס"

הרמטכ"ל אמר ללוחמים בעוטף עזה: "אחריותנו - להיכנס לעזה ולפגוע קשות בחמאס בכל מקום. במילה אחת - לנצח". גלנט סייר מוקדם יותר באזור: "ראיתי, תחקרתי, למדתי את האירועים שהיו פה לאורך הימים האחרונים ובמיוחד בשבת, ב-7 באוקטובר. לא יהיה מצב שייהרגו אזרחים, ילדים ונשים ישראלים, יחטפו אותם ואנחנו נשב בשקט. עד שלא נחסל את חמאס - לא נשלים את המשימה"

זמן צפייה: 17:36

ביומה התשיעי של המלחמה, שוחח הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי עם לוחמים בעוטף עזה. על רקע הדיווחים על כניסה קרקעית קרובה לרצועה, הוא אמר: "אחריותנו כרגע היא להיכנס לעזה, ולפגוע קשות בחמאס בכל מקום, בכל מפקד, בכל פעיל, להשמיד תשתיות. במילה אחת – לנצח. אתם הולכים לעשות דבר גדול וחשוב, שצריך לשנות מצב להרבה מאוד זמן בצורה ברורה. זו שליחות גדולה. זו זכות גדולה. עשו זאת בהצטיינות. אגיד לכם משפט אחד: סומך עליכם, גם על הרוח וגם על הכוח – ואני אומר לכם יותר מזה: מדינת ישראל, תושבי הדרום, כולם סומכים עלינו".

מוקדם יותר סייר שר הביטחון יואב גלנט ביישובי עוטף עזה, ובשיחה עם לוחמים הוא אמר: "יש פה מלחמה שהיא מלחמת בני החושך בבני האור. אנחנו נמצאים בקצה של תרבות שלא מקבלת את הקיום שלנו כאן, פראי אדם, חיות טרף, שרצחו את החיילות והחיילים שלנו, את הילדים שלנו, את האזרחים שלנו. הלוחמים כאן ביחד עם החברים שלהם, ביחד עם חיל האוויר, עם המודיעין ואנשי חיל הים, יחסלו את ארגון חמאס".

גלנט הוסיף: "ראיתי, תחקרתי, למדתי את האירועים שהיו פה לאורך הימים האחרונים ובמיוחד בשבת, ב-7 באוקטובר. מה שראיתי פה זה גילויי גבורה של חיילות, של חיילים, של אזרחים ואזרחיות, כל האנשים האלו ביחד הגנו בגופם על מדינת ישראל והקנו חיים לתושבים שנמצאים קצת יותר רחוק, בערים וביישובים האחרים. הגבורה של הלוחמים שהסתערו בידיים חשופות לפעמים עם רימונים, עם כלי נשק שהם אספו ממחבלים, עם ציוד שהגיעו איתו מהבית בהקפצה של רגע, הדברים האלה מרשימים ביותר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310151558' autoplay='0' credit='אריאל חרמוני, משרד הביטחון' desc='גלנט: "המלחמה תשנה את המצד לתמיד"' poster='' kid='1_idl84hnc' duration='538']

לדברי שר הביטחון, "לא יהיה מצב שייהרגו אזרחים, ילדים ונשים ישראלים, יחטפו אותם ואנחנו נשב בשקט. אנחנו נגיע לכל תשתיות הטרור, אנחנו נגיע לכל המנהרות, אנחנו נגיע לכל פעילי החמאס ועד שלא נחסל אותם לא נשלים את המשימה. זאת תהיה מלחמה עצימה, זאת תהיה מלחמה קטלנית, זאת תהיה מלחמה מדויקת, והיא תהיה מלחמה שתשנה את המצב לתמיד".

התקפות צה"ל ברצועת עזה
התקפות צה"ל ברצועת עזה | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

״אני רוצה לומר עוד כמה מילים ממקום אחר לגמרי", המשיך גלנט. "אני מקבל עשרות פניות ממשפחות חטופים, נעדרים, חללים, עם ישראל ספג מהלומה קשה. אנחנו כולנו, בליבנו, עם בני המשפחות השכולות ואלה שמחפשים את יקיריהם. אנחנו עושים כל מאמץ על מנת לאתר אותם גם במורכבות הגדולה הזאת. הקמתי צוות חזק ביותר של כל ארגוני המודיעין שלנו וכל ארגוני הביטחון שעושים ימים כלילות על מנת לנסות לאתר מידע. המאמץ הזה קורה במקביל למאמץ המלחמתי. שני הדברים האלה הם דברים שאנחנו הולכים ומקיימים אותם".