אחרי 3 חודשים: אושר חיסולו של רוחי משתהא, ראש שלטון חמאס בעזה

צה"ל ושב"כ אישרו כי לפני כ-3 חודשים, חוסל בעזה יד ימינו של סינוואר, שאף ישב איתו בכלא הישראלי. איתו חוסלו גם סאמח אלסארג׳ שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס, וסאמי עודה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי של חמאס

זמן צפייה: 03:15

צה"ל ושב"כ אישרו היום (חמישי) כי בתקיפה משותפת לפני כשלושה חודשים בעזה, חוסל רוחי משתהא, ששימש כראש שלטון חמאס ברצועה. איתו חוסלו גם סאמח אלסארג׳ שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס, וסאמי עודה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי של חמאס. משתהא היווה יד ימינו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, ונחשב מהמקורבים אליו ביותר.

בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין ושב"כ, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את משתהא, אלסארג׳ ועודה, שהסתתרו במתחם תת-קרקעי מבוטן ומצויד בצפון רצועת עזה, המאפשר שהיית בכירים ופיקוד ושליטה על הארגון לאורך זמן. המתחם נוהל על-ידי בכירי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס ושימש כמתחם שהייה של צמרת שלטון החמאס ובראשם משתהא.

רוחי משתהא, ראש שלטון חמאס בעזה
רוחי משתהא, ראש שלטון חמאס בעזה | צילום: דובר צה"ל
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר | צילום: עבד ר'חים ח'טיב, פלאש 90

עוד נמסר כי "לאחר תקיפת המתחם וחיסול המחבלים, חמאס לא פרסם את דבר חיסולם וזאת על מנת למנוע פגיעה מוראלית ותפקודית בפעילי ארגון הטרור, כפי שנהג בחיסולים אחרים".

סאמח אלסארג׳, החזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס
סאמח אלסארג׳, החזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס | צילום: דובר צה"ל
סאמי עודה, מפקד מנגנון הבטחון הכללי של חמאס
סאמי עודה, מפקד מנגנון הבטחון הכללי של חמאס | צילום: דובר צה"ל

משתהא הקים יחד עם סינוואר את מנגנון הביטחון הכללי של ארגון הטרור, וריצה איתו עונש מאסר בכלא הישראלי. עד למלחמה היווה את הדמות הבכירה והמרכזית ביותר של הזרוע המדינית של חמאס ברצועת עזה, ולאורך המלחמה הוביל את הפעילות השלטונית של חמאס בעת שעסק בפעילות טרור נגד ישראל.

הוא היה מוותיקי חמאס, בעל השפעה ישירה על אופן הפעלת הכוח של חמאס. הוא היה מעורב בקבלת החלטות בעלות אופי צבאי תוך ששימש גם כאחראי השלטון ברצועת עזה, מחזיק תיק האסירים בלשכה המדינית של הארגון ולשעבר מחזיק משרד הכספים.