"לקח מ-7 באוקטובר": צה"ל הקים את יחידת "לוט"ר עוטף"

היחידה, שתורכב מלוחמי מילואים שמתגוררים בעוטף וביישובים בסביבתו, תהיה בכוננות תמידית למתן מענה לאירועי טרור . מפקד היחידה, סא"ל במיל' א': "הקמת היחידה בתקופה זו כורכת בתוכה את תמצית סיפורה של מדינת ישראל; מחורבן לתקומה"

סמל יחידת "לוט"ר עוטף"
סמל יחידת "לוט"ר עוטף" | צילום: דובר צה"ל

באוגדת עזה התקיים השבוע טקס הקמת יחידת "לוט"ר עוטף", במעמד מפקד האוגדה תת-אלוף אבי רוזנפלד, מפקד היחידה סגן-אלוף במיל' א', קציני הביטחון, רכזי הביטחון השוטף של היישובים ומשרתי האוגדה. מצה"ל נמסר כי "בהתאם להנחיית הרמטכ"ל וכחלק מהפקת הלקחים העולים מהתחקירים הראשוניים בשטח מאירועי 7 באוקטובר, הוחלט על הקמת היחידה שתכליתה לתת מענה מהיר וזמין לאירועי טרור בגזרת עוטף עזה, והינה כחלק מעבודת מטה ׳משיב הרוח׳ של חיל הגנת הגבולות שמטרתה לשפר ולשקם את כוחות הגנת היישוב.

לפי צה"ל, כוח היחידה יורכב מלוחמים במילואים - יוצאי יחידות מובחרות שמתגוררים ביישובי העוטף או בסביבתו - ויהיו בכוננות להפעלה בגזרה. הלוחמים יעברו הכשרה ייעודית, שבסופה יוכשרו להתמודד עם אתגרי הגזרה. עוד נמסר כי עד כה הגישו מועמדות מאות לוחמים הנמצאים בתהליך מיון לקראת אימון ההקמה שייערך בשבועות הקרובים.

הטקס באוגדת עזה
הטקס באוגדת עזה | צילום: דובר צה"ל

מפקד יחידת "לוט"ר עוטף", סא"ל במיל' א', אמר כי "הקמת היחידה בתקופה זו כורכת בתוכה את תמצית סיפורה של מדינת ישראל; מחורבן לתקומה. המהלומה שאותה קיבלנו ב-7 באוקטובר, ההתעשתות שלאחריה, ההתלכדות החברתית, המעבר ללחימה ועשייה משותפת, תחילת השיקום ובניית העתיד כך שיהיה מקום טוב ובטוח יותר. מתוקף כך התכנסנו כאן, בליבו של חבל ארץ שנחבל וסבל כה רבות, בו איבדנו את מיטב אנשינו, וכעת מביאים לבנייתה של יחידה אשר תשמש כעוגן גזרתי ואבן שואבת לכל אלו שההגנה על המולדת והרצון להמשיך ולתרום למדינה עומדים לנגד עיניהם".