בנשקים שלופים: תיעוד המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בגוש עציון

מצלמת הקסדה של לוחמי הימ"מ תיעדה את הסריקות בכפר בית כאחל, שבו נעצרו החשודים בדקירתו למוות של דביר שורק. בסרטון ניתן לראות את הכוחות פושטים על הכפר ועורכים חיפושים במתחם בנוי

זמן צפייה: 02:51

הפיגוע בגוש עציון: בתיעוד שפורסם היום (ראשון) ממצלמת הקסדה של אחד הלוחמים, ניתן לראות את עשרות לוחמי הימ"מ פושטים על הכפר בית כאחל הסמוך לחברון, שבו נעצרו ארבעת החשודים בפיגוע בגוש עציון. המצלמה תיעדה את הלוחמים מבצעים סריקות ברחבי הכפר ונכנסים לשני בתים במתחם בנוי. שניים מהחשודים אותרו ונעצרו כאשר ישנו על גג אחד המבנים.

מהמשטרה נמסר: "הזרוע הארוכה של משטרת ישראל ומשמר הגבול, שפועלים תדיר יחד עם שב"כ וצה"ל באיו"ש לסיכול טרור באמצעות מגוון יחידות ובראשם לוחמי הימ"מ, תגיע לכל מחבל ופעיל טרור באשר הוא, במטרה למצות עמו את הדין ולהגן על בטחון אזרחי מדינת ישראל, בכל זמן ובכל מקום".

עוד בחדשות 13:

חבריו של דביר שורק: "אמרו שהוא חייל – אבל הוא היה ילד בנשמה"

אביו של דביר שורק על מעצר החשודים: "צר לנו שנתפסו חיים"

דקה אחר דקה: כך התרחש הפיגוע שבו נדקר למוות דביר שורק

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190811-1758' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד המצוד בבית כאחל' kid='1_09u58jtl' duration='188'']

לאחר תפיסת המחבלים אמש, אמר יואב שורק, אביו של דביר: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

כאמור, בתום מצוד שנמשך יומיים, צה"ל, שב"כ וימ"מ עצרו אתמול לפנות בוקר את החשודים שדקרו למוות את החייל דביר שורק ביום חמישי. החשודים נעצרו בכפר בית כאחל שמצפון לחברון והועברו לחקירת שב"כ. במהלך השבת קיבלה משפחת שורק את ההודעה.

החשודים הם שני אחים, נציר עצאפרה בן 22 וקאסם עצאפרה בן 30, תושבי בית כאחל. יחד איתם נעצרה גם אישתו של אחד האחים וגבר נוסף, שגם הם חשודים במעורבות באירוע. השניים נעצרו ללא הבעת התנגדות. פעילי חמאס בחברון ובכפרים הסמוכים מקבלים רוח גבית וסיוע כלכלי מהארגון בעזה, במטרה להחיות תשתיות חמאס בגדה המערבית ולבצע פיגועים נגד ישראלים.

Whatsapp Image 2019 08 10 At 0
כוחות צה''ל בכפר בית כחיל מצפון לחברון | צילום: ידיעות מהשטח

בנוסף, לוחמי צה"ל החרימו את רכב הצעירים, שעל פי החשד שימש אותם לביצוע הפיגוע. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

מוקדם יותר אתמול דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי כוחות הביטחון פשטו על הכפר בית כאחיל שליד חברון וביצעו בו מעצרים הקשורים לפיגוע בו נרצח דביר יהודה שורק. על פי הפלסטינים, ארבעה מבני משפחת אל-עצאפרה נעצרו, בהם עכרמה נציר, קאסם אל-עצאפרה ואשתו, אינאס אל-עצאפרה. לפי דיווח נוסף, רכב ששימש את החולייה בפיגוע הוחרם בכפר פאג'ר הסמוך לבית לחם. במקום התפתחו עימותים עם צעירים מקומיים ונשמעו קולות של רימוני הלם. כמה פלסטינים נפגעו מגז מדמיע.