משפחת גולדין: הדיווח על חילופי אסירים עם חמאס - ספין בחירות

בני משפחתו של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת ברצועת עזה, לא מאמינים לדיווח על הבנות לעסקת חילופי שבויים • דיווח פלסטיני: עסקת חילופי אסירים לא עומדת על הפרק בשלב זה

זמן צפייה: 01:14

משפחת גולדין, שבנה הדר נפל במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה, התייחסה היום (שלישי) לדיווח בערוץ הטלוויזיה של הארגון לפיו במסגרת ההבנות המתגבשות יהיו גם חילופי אסירים. "הפרסומים הבוקר - ספין בחירות שמשחק ברגשות המשפחות", אמרה. במקביל, דווח בעיתון "אל-קודס" הפלסטיני כי מבחינת חמאס עסקת חילופי אסירים אינה בהישג יד בשלב זה.

"תחת הקדנציה של הממשלה הנוכחית למדנו על בשרנו שכאשר מתפרסמים דיווחים בתקשורת זה אומר שלא קיים הסכם להשבת הבנים הביתה ושוב פעם הממשלה החמיצה הזדמנות", נמסר ממשפחת גולדין. "מאז שבננו הדר נחטף למנהרה על ידי חמאס ומוחזק בעזה ממשלות ישראל מפספסות אפשרויות רבות לשנות את המשוואה - ללחוץ את חמאס ולהגיע להסכם חילופי השבויים הטוב ביותר שנחתם עם האויב".

לאה ושמחה גולדין

"מה שאנו רואים לנגד עינינו בימים האחרונים הוא כניעה נוספת של נתניהו והקבינט לחמאס - הרחבת אזור הדיג והגדלת כספי הפרוטקשן ל-40 מיליון דולר הם ההוכחה שהפרסומים הבוקר הם ספין בחירות שמשחק ברגשות של משפחות הבנים", נמסר. "ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו צריך להסביר בקולו מדוע הפר את ההבטחה שנתן למשפחות שלא תהיה כל הסדרה מול החמאס בלי השבת הבנים".

כאמור, עיתון "אל-קודס" הרואה אור במזרח ירושלים דיווח כי בפגישה אתמול בעזה בין ניקולאי מלאדנוב לבכירי חמאס לא נדון נושא עסקת שבויים חדשה. עוד דווח מפי מקורות כי כל עסקה חדשה כרוכה בהיענות ישראל לדרישות חמאס ובהן עצירת ההסלמה נגד האסירים הביטחוניים ושחרור כל האסירים הפלסטינים שנעצרו מחדש לאחר ששוחררו בעסקת שליט. לפי מספר מקורות, עסקת חילופי אסירים אינה בהישג יד ונושא זה יפתח רק לאחר שימולאו תנאי ההתנגדות. חמאס פועל להפרדת נושא זה מנושא ייצוב הרגיעה עם ישראל - כך לפי הדיווח.

כזכור, ערוץ "אל-קודס", השייך לחמאס, דיווח כי במסגרת ההבנות המתגבשות בין ישראל לחמאס צפויה להתבצע עסקת חילופי אסירים. על פי הדיווח, השעות הקרובות יהיו קריטיות לחתימת העסקה.

מאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס כוללים פעולות הומניטריות. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אישר אתמול את הדיווחים בתקשורת הפלסטינית לפיהם, בצעד תקדימי, יוגדל מרחב הדייג מטווח של עד 11 קילומטר לטווח של עד 28 ק"מ. עוד נמסר כי מדובר בצעד למניעת הדרדרות הומניטארית ברצועת עזה, מתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת.

אסירים פלסטיניים מושבים במסגרת חילופי שבויים
אסירים פלסטיניים מושבים במסגרת חילופי שבויים | צילום: רויטרס

בד בבד, יממה לאחר שנפתחו מחדש מעברי הגבול ארז וכרם שלום, הגיעו אתמול מספר פעילי "עוצמה יהודית", בהובלת איתמר בן גביר למעבר כרם שלום, ומחו על הפתיחה המחודשת. במהלך חסימת הדרך על ידי הפעילים, התפתחה קטטה בינם לבין נהג משאית. לטענת הנהג, הפעילים תקפו אותו במוטות, ב-"עוצמה יהודית" טענו מנגד כי הנהג ניסה לדקור אותם בסכין. המשטרה עיכבה לחקירה שלושה בני אדם החשודים במעורבות באירוע.

חמש רקטות נורו ביום ראשון לפנות בוקר מרצועת עזה לשטח ישראל, ונחתו ככל הנראה בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה, טנקים של צה"ל תקפו מטרות ברצועה. על פי דיווחים פלסטיניים, הותקפו היעדים סמוך לדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. זאת, בתום יום של הפגנות מאופקות יחסית בגדר הרצועה, שאירעו לציון יום האדמה וברקע המגעים לגיבוש הבנות בתיווך המשלחת המצרית.