מקורות מדיניים לבנונים מסרו לערוץ אלחדת' כי הצהרת נתניהו סותרת את מה שנקבע בהסכם המסגרת המוצע: "הסכם מסגרת העבודה עם ישראל מדבר בבירור על פריסה מחדש הדרגתית - אשר תסתיים בנסיגה ישראלית מלאה". עוד אמרו כי המסגרת אינה כוללת הכרה באזור ביטחוני ישראלי תמידי, וכי ההסכם מאשר את ריבונותה של לבנון על כל שטחה.
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב למתקפה הלילית שביצעו משמרות המהפכה אמש במצר הורמוז: "איראן ירתה לפחות ארבעה כטב"מים לעבר ספינות שחצו את המצר". טראמפ ציין כי ספינת מטען נפגעה במתקפה, וכי למרות שנגרם לה נזק הספינה הצליחה להמשיך בהפלגה. "הפלנו שלושה כטב"מים נוספים", כתב, והבהיר: "ברור שזוהי הפרה טיפשית של הסכם הפרת האש".
בהודעת דובר צה"ל נמסר: "חיל האוויר בהכוונת כוחות יחידת אגוז, תקף וחיסל מוקדם יותר היום שבעה מחבלים מארגון חיזבאללה שהעבירו אמצעי לחימה בסמוך למרחב הביטחוני בו פועלים כוחות צה"ל בדרום לבנון. המחבלים העבירו את אמצעי הלחימה לתוך מבנה במרחב אל-מנזלה, ששימש כעמדת לחימה ותצפית על כוחות צה"ל. מהמבנה פעלו המחבלים לצרכים צבאיים ונערכו לפגיעה בכוחותינו. צה"ל לא יאפשר לחיזבאללה לפגוע באזרחי מדינת ישראל ובכוחותיו, וימשיך לפעול להסרת איומים".
שר הביטחון ישראל כ"ץ פרסם ציוץ ברשת החברתית X בשפה הפרסית בו כתב: "מפקד כוח קודס האיראני קאאני מרבה לאחרונה לשגר איומים לעבר ישראל. נראה שתדמית המשת"פ התאימה לו בהרבה מחליפת האיומים המגוחכת הזאת. כך או כך, אם איראן תתקוף את ישראל זאת תהיה הטעות הכי גדולה שלה עד עכשיו. כאן לא יעזרו לה שום הורמוז וירי באוכלוסייה. שום דבר לא יעצור בעדנו. כוחותינו ערוכים להשלים את המלאכה".
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי גורמים בלבנון כי חיל האוויר הישראלי הטיל לפני זמן קצר כרוזים בכפר בדרום המדינה, הקורא לתושבים לעזוב לפני תקיפה אפשרית.
הטלוויזיה הממלכתית האיראנית דיווחה כי שלוש מכליות זרות שניסו לחצות את מצר הורמוז בלי אישור לא הורשו לעבור, לאחר אזהרה מחיל הים של משמרות המהפכה.
כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בכלל הגזרות במקביל, להסרת האיומים על אזרחי מדינת ישראל. בפיקוד הצפון, הכוחות ממשיכים בפעילות קרקעית במרחב הביטחוני להסרת האיומים על מדינת ישראל. בשבוע האחרון חיל האוויר והכוחות ביצעו שש תקיפות נגד מחבלים שהיוו איום על הכוחות. בפיקוד הדרום, נמשך מאמץ הקידוחים השיטתיים לאיתור ולהשמדת תוואים תת-קרקעיים, במיקוד על מרחב חאן יונס. בנוסף, חוסלו יותר מ-10 מחבלים, ביניהם מחבלים שעסקו בשיקום תשתיות של חמאס ומחבלים שפשטו לשטח הארץ ב-7 באוקטובר.
בפיקוד המרכז, במסגרת עשרות פעילויות ביהודה ושומרון, חוסל מחבל שהיה מעורב בפעילות טרור וסחר באמצעי לחימה, ונעצרו יותר מ-100 מבוקשים, ביניהם מבוקשים המזוהים עם ארגון הטרור חמאס, מבוקשים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה, ומבוקשים שהחזיקו וסחרו באמצעי לחימה. בנוסף נתפסו שבעה רחפנים, ציוד לחימה, חומרי הסתה, תחמושת ויותר מ-10 נשקים, בהם אקדחים, 'M-16' ונשקים מאולתרים מסוג 'קרלו'.


סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי נמל התעופה הבינלאומי באי כיש שבמפרץ הפרסי הופעל באיראן לראשונה מזה כארבעה חודשים, מאז החל מבצע שאגת הארי. האי שוכן מערבית לבנדר עבאס ולאי קשם.
בדיון הקבינט שהתקיים אמש, הטיחו שרים בראש הממשלה בנימין נתניהו ובשר הביטחון ישראל כ"ץ שהמצב בלבנון "מסכן חיי לוחמים", כך נודע לחדשות 13. השרים הוסיפו כי "חיילים מרגישים שהם כמו במטווח". מנגד, נתניהו וכ"ץ הדפו את הטענות, ואמרו כי "יש להפסקת האש הזו יתרונות וחסרונות" אבל שהיא אינה מסכנת לוחמים. הרמטכ"ל אייל זמיר, שנכח גם הוא בישיבה, הזכיר לדרג המדיני: "אתם רציתם הפסקת אש".
ההסכם הזמני בין ארה"ב לאיראן מאפשר לאנשי גוף הפיקוח הגרעיני של האו"ם גישה לאיראן, כך אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, בתגובה לטענות טהרן לפיהן אתרים מרכזיים יישארו מחוץ לתחום הגישה עד שיושג הסכם סופי עם וושינגטון ויוסרו הסנקציות. "יש הסכם וכדי לעמוד בהסכם זה, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תצטרך גישה ובדיקה", אמר גרוסי במסיבת עיתונאים ביפן. "אנו מקווים להיות שם בקרוב".
דובר צה"ל עדכן כי באירוע בדרום לבנון אתמול, קצין לוחם נפצע באורח בינוני וקצין לוחם ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מהיתקלות עם מחבל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. האירוע התרחש בסביבות השעה 22:00 במהלך פעילות מבצעית של צק"ח 679 במרחב הביטחוני בבית יאהון, מחבל מארגון הטרור חיזבאללה ששהה במבנה השליך רימון לעבר הכוחות. תוך דקות ספורות, הכוח ירה לעבר המחבל, שחוסל בנקודה. עוד נמסר כי חטיבת האש של אוגדה 91 תקפה בירי ארטילרי וירי מהאוויר לעבר מספר תשתיות טרור במרחב.
כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפות בא-נבטיה אל-פוקא שבדרום המדינה.
בוושינגטון יימשך היום סבב המגעים בין ישראל ללבנון שהוארך ביממה נוספת, כך לפי הודעת השגרירות הישראלית בארה"ב. הסיבה להתארכות המגעים היא המחלוקת העיקרית שעדיין נותרה פתוחה ונוגעת למועד נסיגת צה"ל מהשטח.
בסעודיה מדווחים על הכנות ראשונות לייצוא נפט מהמדינה לראשונה מאז פרצה המלחמה עם איראן ב-28.2.
תחקיר שפרסם וול סטריט ג'ורנל קובע על פי מקורות יודעי דבר, כי בעקבות המלחמה והנזק שנגרם לבסיסים אמריקנים במזרח התיכון, ארצות הברית שוקלת מחדש את האסטרטגיה שלה באזור. על פי הבכירים, ארצות הברית מתכננת לדלל את הבסיס הימי שלה בבחריין ולצמצם סד"כ בכווית וערב הסעודית לצד העברת בסיסים נוספים מערבה, כדי להוציא אותם מטווח האש של הטילים האיראנים. אחד היעדים המועדפים להעברת הבסיסים היא ישראל - כך על פי בכיר אמריקני המעורה בפרטים.
במלאת 50 שנה למבצע חילוץ בני הערובה שנחטפו ממטוס אייר פראנס שיצא מת"א לפריז, ארכיון המדינה מפרסם אוסף נרחב בן אלפי עמודים - ובו הפרוטוקולים המלאים של ישיבות הממשלה וכלל התיקים הנוגעים לאחד האירועים המכוננים בתולדות ישראל.
בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, רביב דרוקר, מוריה אסרף, גיל תמרי, סולימאן מסוודה, נריה קראוס, יוסף ישראל, ישי פורת, עלי מוגרבי, ליאור קינן, מיכאל שמש, יובל שגב, אלי סניור, יוסי אלי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, חן זנדר, לירון שמם, קארין קבסה, הדר גיל-עד, דניאל זילברשטיין, יואלי ברים, אופק צח, מיר יונה, רותם גולן, אלעד זיני, אורי שאבי ורן מאיר.