בכיר במשמרות המהפכה: "ננחית מכה חזקה, לא נקבל סטירה ונשתוק"

רזא תנגיסרי, מפקד חיל הים במשמרות המהפכה של איראן, התייחס בריאיון בלבנון לחיסול הגנרל רזא זהדי, והבטיח תגובה של מדינתו: "אנחנו לא פועלים מתוך רגש או דחף, נגיב בזמן המתאים, הכוחות שלנו מוכנים להילחם". על נרמול היחסים בין ישראל למדינות ערביות אמר: "הן טועות במחשבה שזה יגביר את כוחן"

זירת התקיפה סמוך לשגרירות האיראנית בדמשק
זירת התקיפה סמוך לשגרירות האיראנית בדמשק | צילום: רויטרס

רזא תנגיסרי, מפקד חיל הים במשמרות המהפכה של איראן, התראיין היום (שלישי) בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, והתייחס לתגובה האיראנית על חיסול הגנרל רזא זהדי: "כמו שאמר המנהיג העליון של איראן, תהיה לכך תגובה – אבל אנחנו לא פועלים מתוך רגש או דחף. אנחנו לא מאלה שמקבלים סטירה ושותקים. בזמן המתאים, הבכירים הנוגעים בדבר ינחיתו מכה חזקה והכוחות המזויינים שלנו ידועים בסבלנות ובחוכמה".

לדבריו, "שגרירויות מהוות מקומות בטוחים ונחשבות לאדמות של אותן המדינות. באותה השגרירות (שגרירות איראן בדמשק – ל.א.) לא היו רק יועצים צבאיים, אלא גם נשים וילדים. תקיפה זו מהווה פשע. אנחנו נגיב כאשר נראה שזה מתאים, אבל בוודאות נגיב. אנחנו כוח המוכן להילחם, אנחנו אנשי צבא ואנחנו מוכנים לבצע כל משימה שתוטל עלינו".

מחאה באיראן נגד ישראל אחרי חיסול רזא זהדי
מחאה באיראן נגד ישראל אחרי חיסול רזא זהדי | צילום: רויטרס

עוד התייחס תנגיסרי ללחימה ברצועת עזה: "חמאס היום חזק יותר מבעבר ויש לו פחות אבידות. הדרך היחידה להילחם בציונים היא הקמת ברית איסלאמית מצבאות מדינות האיסלאם". על נורמליזציה ביחסים בין ישראל למדינות ערביות אמר: "אני קורא למדינות האיסלאמיות, אשר חושבות לפתוח בקשרי ידידות עם הציונים, שהן טועות במחשבה שזה יגביר את כוחן. הציונים תוקפים את המוסלמים באמצעות מטוסים המתודלקים בדלק המגיע מאותן מדינות ומדובר בבושה".

עוד לדבריו, "חיזבאללה כיום חזק יותר ממה שהיה בתחילת המלחמה ועד כה הארגון לא הגיב נגד האויב הציוני, ואם יגיב – זו תהיה תגובה מסעירה וגם נסראללה הדגיש שהתגובה שלהם תהיה קשה. גם ההתנגדות בתימן ובעיראק היא חזקה מבעבר".