חיסול בלב ביירות: בכיר חמאס סאלח אל-עארורי נהרג בתקיפת מל"ט

לפי דיווחים בלבנון, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס נהרג בתקיפת מל"ט, יחד עם שישה נוספים. אל-עארורי היה אחראי על הכוונת פעילות הטרור ביהודה ושומרון, והיה אחד מהמתכננים של המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר. חיזבאללה: "הפשע לא יעבור בלי תגובה ועונש"

זמן צפייה: 12:54

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, חוסל הערב (שלישי) בתקיפת מל"ט בלב רובע הדאחייה בביירות שבלבנון. סוכנות הידיעות השייכת לחמאס בעזה אישרה כי אל-עארורי נהרג. לפי סוכנות הידיעות הרשמית בלבנון מזל"ט ישראלי תקף באזור משרד השייך לחמאס. מדיווחים מקומיים נוספים עולה כי ישנם שישה הרוגים במקום. עד כה לא התקבלה תגובה רשמית מצד ישראל. ערוץ אל-אקצא של חמאס אישר כי שניים מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, עזאם אל-אקרע אבו עמאר וסמיר אפנדי, חוסלו ביחד עם אל-עארורי.

חיזבאללה הגיב לחיסול ומסר כי "האויב הנפשע, שלאחר 90 יום של פשע, הרג והרס, לא הצליח להכניע את עזה – מנסה להסתמך על מדיניות החיסולים כנגד כל מי שעבד או תכנן או ביצע או סייע למתקפת 'מבול אל-אקצא'. אנחנו רואים בפשע החיסול של אל-עארורי ופעילים נוספים בלב הדאחייה של ביירות כתוקפנות מסוכנת על לבנון, על העם הלבנוני, על הריבונות ועל ההתנגדות של לבנון, והיא מהווה התפתחות מסוכנת בנתיב המלחמה שבין האויב וציר ההתנגדות. אנחנו מדגישים שפשע זה לא יעבור בלי תגובה ועונש. האצבעות שלנו על ההדק וההתנגדות נמצאת במוכנות הכי גבוהה".

אל-עארורי, ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס, שוחרר מהכלא הישראלי בשנת 2010 כצעד בונה אמון לקראת עסקת השבויים על גלעד שליט. בנוסף היה אל-עארורי אחראי על הכוונת פעילות הטרור של חמאס ביהודה ושומרון, והיה אחד מאדריכלי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

זירת התקיפה בביירות
זירת התקיפה בביירות | צילום: רויטרס
זירת התקיפה בביירות
זירת התקיפה בביירות | צילום: רויטרס

החיסול הביא למספר תגובות במערכת הפוליטית. חבר הכנסת דני דנון כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את צה"ל, שב"כ, המוסד וכוחות הביטחון על חיסול בכיר החמאס סאלח אל-עארורי בביירות. כל מי שהיה מעורב בטבח 7 באוקטובר צריך לדעת שנגיע אליו ונסגור איתו חשבון". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "כן יאבדו כל אויביך ישראל".

אל-עארורי (ראשון מימין) יחד עם הנייה וסינוואר
אל-עארורי (ראשון מימין) יחד עם הנייה וסינוואר
אל-עארורי וסינוואר
אל-עארורי וסינוואר

אל-עארורי נולד בשנת 1966 בבני זייד א-שרקייה שמצפון לרמאללה. היה ממייסדי גדודי עז א-דין אל-קסאם, ובעקבות פעילותו נעצר על ידי כוחות הביטחון ב-1990 למשך כחצי שנה, ולאחר מכן שוחרר ונעצר שוב. בסך הכל נכלא כ-15 שנים.

לתפקיד סגנו של איסמעיל הנייה מונה ב-2017. באוגוסט 2018 הגיע לביקור ברצועת עזה, לאחר שניתנה לכך הסכמה ישראלית, בראש משלחת הפיוס הפנים-פלסטיני. בחודש אוקטובר, לאחר מתקפת חמאס על ישראל ופרוץ המלחמה, השתלט צה"ל על ביתו בעארורה והפך את המקום למתקן צבאי של שב"כ. לאחר מכן הרס הצבא את הבית.