בחשד לפשיעה לאומנית: גלנט חתם על מעצר מנהלי של 5 מתנחלים

שר הביטחון חתם על צווי המעצר של החמישה, שחשודים בפעולות פשיעה שהתרחשו בכפרים פלסטינים לאחר איתור גופתו של בנימין אחימאיר בן ה-14 שנרצח. ח"כ הר-מלך תקפה: "שר הביטחון גלנט, הכושל בתולדות ישראל, הופך את המתיישבים היקרים לטרוריסטים"

זמן צפייה: 01:40

שר הביטחון יואב גלנט חתם היום (ראשון) על צווי מעצר מנהליים נגד חמישה מתנחלים שהיו מבין המובילים בפעולות פשיעה לאומנית שהתרחשו בכפרים פלסטינים לאחר הרצח של בנימין אחימאיר בן ה-14 לפני כשבועיים ואיתור גופתו.

ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) אמרה בתגובה: "למה צריך להרחיק עד בית הדין הבינלאומי בהאג כדי לפגוש עיוות, סילוף, והפיכת הקורבן לאשם, כאשר שר הביטחון גלנט, הכושל בתולדות ישראל, עושה את זה בעצמו, והופך את המתיישבים היקרים, שסובלים יום יום מהטרור הפלסטיני, ל'טרוריסטים'".

הר-מלך הוסיפה: "בכוונתי לבקר בימים הקרובים את העצורים הללו, לחזק את רוחם, ולהזכיר לכולם, שאת אלו הנאבקים למען עם ישראל וארץ ישראל, לא ישבור שום צו. ההיסטוריה תשפוט אותך גלנט, ואת הניסיון שלך למצוא חן בעיני שונאי ישראל. למדינת ישראל מגיע שר ביטחון אחר. מתאים יותר, אמיץ יותר, ערכי יותר, וישר יותר".

ח"כ לימור סון הר-מלך
ח"כ לימור סון הר-מלך | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, ביום שבת לפני כשבועיים ובתום יממה של חיפושים, גופתו של בנימין אחימאיר אותרה במועצה האזורית מטה בנימין. לפי צה"ל, הנער מירושלים שנעלם אחרי שיצא לרעות צאן ליד המאחז מלאכי השלום שבמועצה - נרצח עם יציאתו מהחווה. גופתו אותרה באמצעות רחפן של יחידת האיסוף 636. אחרי שנודע דבר מותו, עימותים אלימים בין מתנחלים לפסלטינים פרצו ברחבי יהודה ושומרון, ולפי צה"ל עשרות נפגעו.

מצה"ל נמסר כי בדומא בוצע ירי חי, והתרחשו שריפת מכוניות. במקום פצועים פלסטינים, כך גם באל מור'ייר. באל-סאוויה ניזוקו בתים מזריקת אבנים, כך גם מספר מכוניות. גם בקוסרה, בתין, סילוואד, סינגל, תורמוסעייא וביתילו נפגעו בתים ומכוניות מזריקת אבנים והצתות של מתנחלים.

בנימין אחימאיר בן ה-14 שנרצח בבנימין
בנימין אחימאיר בן ה-14 שנרצח בבנימין | צילום: דובר צה"ל

ביום שני שעבר, כוחות הביטחון עצרו את המחבל שרצח את הנער בנימין, במסגרת הפעילות הלילית, בה לקחו חלק שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל. שמו הוא אחמד דואבשה, תושב הכפר דומא בן 21, שקשר את עצמו לפיגוע והועבר להמשך חקירה בשב"כ.