לאחר חיסול הנייה: איראן עצרה עשרות חשודים, בהם קצינים בכירים

בניו יורק טיימס דווח כי מעל 24 אנשים נעצרו על ידי משמרות המהפכה, ביניהם קציני מודיעין וצבא בכירים, בחשד שהיו מעורבים בהתנקשות במנהיג חמאס. דיווח בטלגרף הבריטי: המוסד גייס סוכנים ממשמרות המהפכה, שהטמינו את חומר הנפץ לפני כחודשיים - לאחר מותו הפתאומי של נשיא איראן ראיסי

זמן צפייה: 01:11

כחלק מחקר המבוכה הגדולה שהתרחשה בטהראן - חיסולו של אסמעאיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, במתקן מאובטח של משמרות המהפכה, בעת שהיה אורח השלטון בעת השבעת הנשיא החדש מסעוד פזשכיאן, איראן עצרה מעל 24 חשודים - כך דווח הלילה (שבת) ב"ניו יורק טיימס". לפי שני מקורות איראניים, בין העצורים ישנם קצינים בכירים, חלקם מאגף המודיעין של משמרות המהפכה. כמו כן, נעצרו חברי צוות של בית ההלנה בו שהה הנייה.

בתוך כך, לפי דיווח בטלגרף הבריטי, המוסד גייס סוכנים ממשמרות המהפכה לשם משימה זו, והם הטמינו את חומר הנפץ לפני כחודשיים - לאחר התרסקות מסוקו של נשיא איראן הקודם, איברהים ראיסי. לפי גורמים איראניים, התכנון היה לחסל את הנייה בעת הגעתו להלווית ראיסי - אך פעולה זו נגנזה, עקב ריבוי האנשים בבניין באותה העת.

בית ההארחה בו חוסל אמסאעיל הנייה
בית ההארחה בו חוסל אמסאעיל הנייה

לאחר מכן, התוכנית שונתה - והמוסד שלח שני סוכנים להטמין חומרי נפץ בשלושה חדרים שונים בבית ההארחה בצפון טהרן. הסוכנים נשלחו לחדרים אלו עקב הסבירות הגבוהה שהנייה ישהה בהם. לפי הדיווח, פקידים איראנים מחזיקים בתיעוד של הסוכנים כאשר הם נעים בין מספר חדרים תוך מספר דקות. לאחר הטמנת המטענים, הסוכנים, שנחשד כי עבדו ב"יחידה לאבטחת אישים" של משמרות המהפכה, ברחו מאיראן - אך שמרו על מקור בתוך המדינה.

ביום רביעי לפנות בוקר, הסוכנים הפעילו מרחוק את המטענים - והרגו את ראש הלשכה המדינית של חמאס. "זו השפלה לאיראן ופרצת אבטחה ענקית", אמר פקיד משמרות המהפכה לטלגרף.

תמונתו האחרונה של אסמאעיל הנייה באיראן
תמונתו האחרונה של אסמאעיל הנייה, בהשבעת נשיא איראן | צילום: רויטרס

אמש דווח בעיתון הלבנוני אלא'חבאר כי בימים האחרונים נערכו פגישות אינטנסיביות בין בכירים איראניים למנהיגי פלגים לבנוניים ועיראקים, כדי לקבוע את התגובה המתאימה נגד ישראל. לטענת המקור, המיליציות העיראקיות הודיעו לבכירי הציר האיראני כי הן ערוכות לפתיחת עימות ישיר עם ישראל ומוכנות לשגר לשטחה טילים מדויקים. לצד זאת צוין כי כל הנוכחים בפגישות הסכימו שיש להמתין ולבחון את העיתוי וההיקף של המתקפה המתוכננת.