שוטרי מג"ב שתועדו מכים עיתונאי במזרח ירושלים הושעו מתפקידם

מפקד מג"ב החליט להשעות מיידית את השוטרים, לאחר שתועדו כשהם הודפים את הצלם, מוסטפא אל-חרוף, מטיחים אותו אל הקרקע ובועטים בו פעמים רבות בראשו - למרות שהוא לא היווה עליהם איום. בשל פציעותיו, אל-חרוף אושפז בבית החולים

זמן צפייה: 02:21

אחרי ששוטרי משמר הגבול תועדו היום (שישי) כשהם מכים את צלם העיתונות הפלסטיני מוסטפא אל-חרוף במזרח ירושלים, מהמשטרה נמסר כי מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק החליט להשעות אותם באופן מיידי.

בתיעוד, נראים השוטרים כשהם הודפים את הצלם בכוח ובהמשך מכים אותו בפניו ובראשו, מטיחים אותו אל הקרקע ובועטים פעמים רבות בראשו, זאת למרות שכאמור, הוא לא היווה איום עליהם. בשל פציעותיו, אל-חרוף אושפז בבית החולים.

מאגודת העיתונאים של ירושלים נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את תקיפתו של צלם העיתונות מוסטפא אל-חרוף היום במזרח ירושלים, וקוראים למפקדים במשמר הגבול להטמיע בקרב הלוחמים את האיסור לפגוע בנשות ואנשי תקשורת העושים את שליחותם המקצועית בשטח, במטרה לתעד את הנעשה ולהביא לציבור תמונת מצב מעודכנת. אנו מצפים לבדיקה יסודית של המקרה ע"י מג"ב ומח"ש ובמידת הצורך להטיל על האחראים עונשים המשקפים את חומרת האירוע".