מכתום לאפור: ממחר - שינוי בהתרעות פיקוד העורף על המסך

בצה"ל הודיעו כי פיקוד העורף משנה את צבע ההתרעות המופיעות על מסכי הטלוויזיה בערוצים השונים מהצבע הכתום המוכר - לאפור. השינוי צפוי להיכנס לתוקף מחר. לדברי הצבא, "העיצוב הגרפי החדש מאפשר שיפור משמעותי בכמות היישובים אותם ניתן להציג בו זמנית על גבי המסך בהתרעה"

זמן צפייה: 01:15

בצה"ל הודיעו היום (רביעי) כי פיקוד העורף משנה את צבע ההתרעות המופיעות על מסכי הטלוויזיה בערוצים השונים מהצבע הכתום המוכר - לאפור. השינוי צפוי להיכנס לתוקף מחר. לדברי הצבא, "העיצוב הגרפי החדש, שפותח ע"י פיקוד העורף ובתיאום עם נגישות ישראל וגופי התקשורת, מאפשר שיפור משמעותי בכמות היישובים אותם ניתן להציג בו זמנית על גבי המסך בהתרעה".

"פיקוד העורף משדרג את מערכת ההתרעות המשודרת בערוצי הטלוויזיה במטרה להתריע ולהעביר מידע חיוני לציבור בצורה מהירה, נגישה וברורה יותר", נמסר מצה"ל. "שדרוג זה הינו חלק מתהליך מתמשך של שדרוג טכנולוגי, אשר נועד להבטיח שכל אזרח יקבל את התרעות פיקוד העורף בזמן המהיר ביותר ויוכל לפעול בהתאם להנחיות הרלוונטיות ובכך להגן על עצמו ולהציל חיים".

התרעות פיקוד העורף ביום 7 באוקטובר
התרעות פיקוד העורף ביום 7 באוקטובר | צילום: חדשות 13

ראש ענף התרעה, סגן-אלוף איתי זמיר, אמר: "המערכת החדשה כוללת יכולות תצוגה מתקדמות בנראות ובביצועים ומהווה שיפור משמעותי בכמות היישובים עליהם ניתן להתריע בו זמנית על גבי מסך הטלוויזיה".

ראש ענף הסברה, סגן-אלוף תמר לוויים: "זהו צעד חשוב נוסף בהגנה על העורף הישראלי, המתאים את עצמו לאיומים המתפתחים בשטח. אנו מחויבים להמשיך להשקיע בשדרוגים מתקדמים ובפיתוחים חדשניים, כדי להבטיח שכל אזרח יקבל בזמן אמת את המידע החיוני להצלת חיים, בצורה מהירה ומדויקת ככל הניתן".