תקרית בגבול הרצועה: מטען הופעל לעבר כוח צה"ל, עמדת חמאס הותקפה

מטען הופעל לעבר כוח צה"ל שפעל על הגדר במסגרת עבודת חישוף שגרתיות, ועמדה של ארגון הטרור הותקפה באזור ח'אן יונס. החקלאים בעוטף עזה התבקשו להתפנות מהשדות הסמוכים לגבול

זמן צפייה: 01:30

הסלמה בדרום: מדיווחים ראשוניים ברצועת עזה עולה כי טנק של צה"ל תקף היום (רביעי) עמדה של ארגון הטרור חמאס באזור ח'אן יונס שדרום הרצועה, כאשר הדיווחים נעים בין ירי של שני פגזים לבין ירי כללי של פגזים לעבר אתרי ההתנגדות. החקלאים בעוטף עזה התבקשו להתפנות מהשדות הסמוכים לגבול.

האירוע החל ככל הנראה לאחר שמטען הופעל לעבר כוח צה"ל שפעל על הגדר במסגרת עבודת חישוף שגרתיות. אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל, אך הפלסטינים מדווחים על שני נפגעים מפגזי הטנקים. כתב אלג'זירה דיווח כי "הארטילריה הישראלית ירתה שני פגזים לעבר אתר של ההתנגדות הפלסטינית מזרחית לח'אן יונס שבדרום רצועת עזה".

דובר חמאס עבד אללטיף אלקאנוע מסר בתגובה לאירוע: "ההתנגדות מוכנה ולא ניתן להפר את כללי העימות".

טנק של צה''ל היום סמוך לגבול רצועת עזה
טנק של צה''ל היום סמוך לגבול רצועת עזה

הלילה נשמעה אזעקת צבע אדום בשטחים פתוחים באזור קיבוץ ניר עם שבעוטף עזה, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור של רקטה אחת, אשר נפלה בסמוך לגדר המערכת בשטח ישראל. צה"ל נערך מראש לאפשרות של ירי רקטי מהרצועה בעקבות פעולת כוחות הביטחון אתמול במחנה הפליטים בג'נין, במהלכה חוסל עבד אל-פתאח חרישה, איש הזרוע הצבאית של חמאס, אשר רצח את האחים הלל ויגל יניב בפיגוע הירי בחווארה לפני כשבועיים וחצי.

במקומות שונים ברחבי יהודה ושומרון וגם ברצועת עזה נענו הפלסטינים לקריאת קבוצת הטרור "גוב האריות", וקיימו הלילה תהלוכות הזדהות ומחאה עם ההרוגים הפלסטינים בפעילות כוחות הביטחון אתמול בג'נין. תהלוכות מסוג זה התקיימו בשכם, טול כרם, רמאללה וכן ברצועת עזה.

לפנות בוקר פעל צה"ל במחנה הפליטים עסכר הישן שבשכם, ולפי דיווחי הפלסטינים נעצרו לפחות שני מבוקשים. במהלך פעילות הכוחות התפתחו חילופי אש, אך לא דווח על נפגעים.