הסלמה בדרום: רקטות נורו לעבר אשקלון והעוטף - צה"ל תקף ברצועה

אזעקות נשמעו לאורך הלילה ושש רקטות נורו לעבר ישראל, כאשר ארבע מתוכן יורטו על ידי כיפת ברזל. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח, ואחת בתוך הרצועה. בתגובה צה"ל תקף בשני סבבים שתי מטרות של חמאס בעזה

זמן צפייה: 04:55

לילה לא שקט בדרום: אזעקות נשמעו לאורך הלילה (שישי) באשקלון ובעוטף עזה, ושש רקטות נורו מכיוון רצועת עזה לישראל, כאשר ארבע מתוכן יורטו על ידי כיפת ברזל. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח, ואחת בתוך הרצועה. בתגובה צה"ל תקף בשני סבבים שונים הלילה שתי מטרות של חמאס בעזה.

בחצות הלילה בדיוק החל ירי רקטי לעבר אשקלון, והלילה נמשך עם ירי שלוש רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול, ולאחר מכן נורתה רקטה נוספת לעבר המועצה האזורית שער הנגב. צה"ל החל לתקוף בתגובה ברצועת עזה, ובין היתר תקפו מטוסי קרב שני אתרים צבאיים תת-קרקעיים לייצור רקטות של חמאס במרכז הרצועה, וגם מוצב צבאי של ארגון הטרור הותקף.

נכון לעכשיו, ההחלטה היא על שגרה מלאה בעוטף עזה, וגם הבוקר, למרות הלילה המתוח שעבר על התושבים, אין שינוי בהנחיות לתושבים, והלימודים בכל מוסדות החינוך באזור מתקיימים כרגיל.

שר הביטחון יואב גלנט, השוהה באירוע ברית המילה של נכדו בארצות הברית, מסר הבוקר: "ארגוני הטרור ברצועת עזה ספגו הלילה מהלומה מאש צה״ל בסדרת תקיפות. הנחתי את מערכת הביטחון להיערך לפעולה עם מגוון אמצעים התקפיים ומטרות איכותיות, למקרה ונדרש להמשיך ולפעול - עד להשבת השקט לאזרחי ישראל".

תקיפת צה''ל ברצועת עזה הלילה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה הלילה | צילום: מוחמד אשתייה, פלאש 90

הכוננות במערכת הביטחון תימשך גם היום ולאורך סוף השבוע, כאשר צה"ל ערוך עם כיפת ברזל לאורך העוטף והדרום, וגם עם מטוסי קרב של חיל האוויר שמוכנים לתקיפה ברצועת עזה. במקביל, צה"ל מתגבר גם את הכוחות בשטחים, וגדוד חי"ר נוסף - גדוד 101 של הצנחנים, נשלח לתגבר את הכוחות.

העיניים יהיו נשואות בסוף השבוע גם להר הבית, אל תפילות יום השישי, בתקווה שהרבה כוחות משטרה ומשמר הגבול יסייעו להעביר את האירוע בשקט. ביום שני יגיע לאזור מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, וישראל משדרת כי פניה אינן להסלמה ביטחונית. בלינקן צפוי לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג ובכירים נוספים, והוא יבקר גם במצרים, ירדן וברשות הפלסטינית.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן במקסיקו סיטי
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

ארצות הברית קוראת לכל הצדדים להרגיע את הרוחות, ודובר משרד החוץ בוושינגטון נד פרייס אמר כי הממשל האמריקני מגנה את ארגוני הטרור הפוגעים באזרחים, ומדגיש את הצורך הדחוף בהרגעת המתחים למניעת אובדן נוסף של חיי אדם.

דובר חמאס בעזה אמר הבוקר: "ההתנגדות בעזה תמשיך להגן על העם הפלסטיני ועל המקומות הקדושים. אנו מצדיעים לגדודי אל-קסאם אשר הדפו את התקיפות של הציונים באמצעות נ"מ, מה שגרם למבוכה לצבא ולמתנחלים".

הלוויות הההרוגים בג'נין
הלוויות הההרוגים בג'נין | צילום: רויטרס

המתיחות הביטחונית החלה בעקבות המבצע של צה"ל בג'נין שהחל אתמול בבוקר. בעקבות מידע מודיעיני מדויק, כוחות הביטחון פשטו עם שחר על מחנה הפליטים ופגעו בחוליית מחבלים שתכננה פיגוע. 10 פלסטינים נהרגו בחילופי האש, בהם שוטר פלסטיני.

דובר הנשיאות הפלסטינית נביל אבו-רודיינה הודיע אמש כי "התיאום הביטחוני עם ישראל לא קיים עוד מעכשיו", והוסיף: "נפנה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בכדי להוסיף את הפשע בג'נין לתיקים הנוגעים לפשעיה של ישראל, ואנחנו גם קוראים לבית הדין הבינלאומי שיזרז על החלטתו לגבי אחריות הכיבוש".

ראש הממשלה נתניהו אמר אמש כי "פניה של ישראל לא להסלמה", אך הנחה את כוחות הביטחון "להיערך לכל תרחיש בזירות השונות כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל".