צה"ל: "בימים הקרובים נראה הישגים בנושא המנהרות"

בצה"ל פרסמו פרטים חדשים בנוגע ללחימה ברצועה, בדגש על מערך המנהרות של חמאס - והבהירו: "אם נצטרך - ניכנס לתוכן". בנוסף, הודו בצבא כי "למדנו על רקטות שלא טכנולוגיות שלא הכרנו". תיעוד: סיכול תשתיות הטרור ברצועה

זמן צפייה: 00:44

צה"ל פרסם היום (רביעי) פרטים חדשים בנוגע ללחימה ברצועת עזה בדגש על מערך מנהרות חמאס: בתדרוך שקיימו בצבא נאמר כי "בימים הקרובים נראה הישגים" בנושא המנהרות, וכי "אם יצטרכו - יכנסו לתוכן". צה"ל התייחסו גם לאיום הרקטי והודו: "אנחנו בתוך מערכי האחזקה של האויב. למדנו על רקטות שלא הכרנו עם טכנולוגיות שלא הכרנו". לכל העדכונים מהיום ה-33 למלחמה.

עוד נאמר כי "חמאס ירד למערכת תת-קרקעית מתקדמת ומבוצרת ובנה מספר מנגנוני חסינות. חלק מהמנהרות - ניתן לתקוף מהאוויר. הכניסה הקרקעית של צה"ל חושפת את תשתית האויב וההנדסה החלה בהשמדה של פירים ומנהרות. כל כוחות ההנדסה, בסדיר ובמילואים - גויסו".

בצה"ל הדגישו כי במקביל למאמץ לפגוע כמה שיותר במערך המנהרות, הכוחות המתמרנים פועלים בטקטיקת "מארב על מארב": מחבלי חמאס מבצעים מארב לרק"ם (רכב קרבי משוריין), ואז צה"ל פוגע בהם.

כוחות צה
כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה | דובר צה"ל

פירי מנהרות, מפקדות ומחסני אמל"ח: כך צה"ל מסכל את תשתיות הטרור של חמאס

בתוך כך, דובר צה"ל פרסם היום תיעוד של פעילות לוחמי ההנדסה בתוך צוותי הקרב הלוחמים בעזה, כוללת השמדת אמצעי לחימה של האויב, איתור, חשיפה ופיצוץ פירי מנהרות. עם הרחבת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, מסכלים הלוחמים את תשתיות הטרור של החמאס. "כחלק מפעילות הכוחות הקרקעיים ברצועת עזה, מתקיים מאמץ לחשיפת והשמדת המנהרות של ארגון הטרור חמאס, ומתחילת הלחימה הושמדו 130 פירים", נמסר.

תיעוד פעילות כוחות צה
תיעוד פעילות הכוחות ברצועה | דובר צה"ל
תיעוד מפעילות צה
פעילות כוחות צה"ל ברצועה | דובר צה"ל

עוד נאמר כי "בפעילות לוחמי צוות קרב חטיבה 460 לאיתור והשמדת תשתיות תת קרקע, אותו מספר פירי מנהרות ומפקדת חמאס והושמדו על-ידי כוחות ההנדסה של החטיבה. ניתן לראות את היערכות האויב לשהייה ממושכת במנהרות באמצעות חיבור לאמצעי מים וחמצן. בפעילות צוות קרב של חטיבת הנח"ל, פשטו הלוחמים על מוצב אימונים בצפון רצועת עזה של ארגון הטרור חמאס. מתחת למוצב אותרו מנהרות ולאחר חשיפתן, בוצעה השמדה של הפירים במוצב".