צה"ל הודיע על מותה של רב"ט נועה מרציאנו; שני לוחמים נפלו בעזה

דובר צה"ל מסר כי נקבע מותה של רב"ט נועה מרציאנו בת ה-19 ממודיעין, שנחטפה לעזה מבסיס נחל עוז בעת ששירתה בו כתצפיתנית. חברה הטוב, רועי, סיפר: "היא הייתה פשוט חיוץ. האדם הטוב ביותר שהכרתי בחיי". הותר לפרסום: סמ"ר רועי מרום, בן 21 מרעננה, ורס"ר במיל' רז אבולעפיה, בן 27 מרשפון, נפלו בקרבות בצפון הרצועה

זמן צפייה: 04:39

לאחר שחמאס פרסם סרטון בו נראית רב"ט נועה מרציאנו, תצפיתנית בבסיס נחל עוז, שנחטפה ב-7 באוקטובר ע"י ארגון הטרור - היום (שלישי) הודיע דובר צה"ל על מותה בעזה. כמו כן, צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: סמ"ר רועי מרום, בן 21, מרעננה, מפקד כיתה בגדוד 906 בביסל"ח ששירת כלוחם בסיירת חרוב, וכן רס"ר במיל' רז אבולעפיה, בן 27 מרשפון, לוחם בגדוד 6863 של חטיבה 12. משפחותיהם של הנופלים עודכנו.

רב"ט מרציאנו הייתה בת 19 בנופלה, והתגוררה במודיעין-מכבים-רעות. היא שירתה כבקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, והיא מוגדרת כחללת צה"ל החטופה בידי ארגון טרור. הסרטון, שצולם כארבעה ימים לאחר החטיפה, הוגדר בהודעת דובר צה"ל כ"טרור פסיכולוגי".

נועה מרציאנו
רב״ט נועה מרציאנו | צילום: באדיבות המשפחה

רועי יום טוב, חבר קרוב של מרציאנו ממודיעין, סיפר היום: "נועה הייתה כולה חיוך, היא פשוט הייתה האדם הטוב ביותר שהכרתי בחיי. רק רצתה שלאחרים יהיה טוב. הכי הייתי רוצה שיזכרו את החיוך שלה. יש לה את החיוך הכי יפה בעולם.באמת שאין דבר רע אחד להגיד עחיה.היא יפה, חכמה היא הכל אבל פשוט החיוך שלה ממיס את הלב ואין ספק שאת החיוך הממיס שלה".

ההתכתבות האחרונה של רועי ונועה
ההתכתבות האחרונה של רועי ונועה

בנוסף, לוחם במילואים מיחס"ם 5828 ואיש קבע מגדוד 605 נפצעו אתמול באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. בגבול הצפון, שני לוחמי צה"ל מגדוד 299 שבחטיבה 300 נפצעו קשה כתוצאה מפגיעת רסיסים של טיל נ"ט סמוך למרחב נטועה. לאחר שעברו הערכת מצב בחדר ההלם וצילומי הדמיה, הוכנסו השניים לחדר ניתוח. בתום הניתוח הועבר אחד הפצועים, בן 31, לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, כשהוא מורדם ומונשם. מצבו מוגדר קשה ויציב. הפצוע השני, בן 25, הועבר לאישפוז במחלקה כירורגית. מצבו מוגדר בינוני ויציב.

סמל-ראשון איתי שהם ורב-סרן יששכר נתן
סמל-ראשון איתי שהם ורב-סרן יששכר נתן | צילום: דובר צה"ל

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים: רב-סרן יששכר נתן (28) מקריית מלאכי, וסמל-ראשון איתי שהם (21) מראש העין - שניהם לוחמים בעוצבת הקומנדו - אשר נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה. מתחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 366 חללי צה"ל, ומאז הכניסה הקרקעית נפלו ברצועת עזה 47 לוחמים. כאן תוכלו למצוא את שמות כל הנופלים וסיפוריהם.